Felle brand woning Kriekenhof Middelburg aangestoken

Toegevoegd: 05-02-2022, 15.07 uur
De bewoners van het huis bleven ongedeerd.
© Foto: Roland de Jong

MIDDELBURG - De felle brand die vannacht woedde bij de voordeur van een woning in Middelburg is aangestoken. Dat meldt de politie. Het gaat om de tweede aangestoken brand in dezelfde wijk in een week tijd die van buiten overslaat naar het woonhuis.

De brand aan het Kriekenhof werd kort voor 01.45 uur gemeld. "Een bewoonster van het Kriekenhof zat vannacht nog beneden toen ze plotseling buiten een oranje gloed waarnam. Hierop alarmeerde ze direct haar partner. Hij zag vervolgens rook onder de voordeur door naar binnen komen", zo vertelt de politie vanmiddag.

In het portiek van de woning bleek een container in brand te zijn gevlogen welke vervolgens de voordeur in lichterlaaie had gezet. "Beide bewoners zijn erg geschrokken en er zeker van dat zij niets brandbaars in de container hebben gedaan. De politie gaat daarom uit van brandstichting", aldus de woordvoerder. De politie stelt nu een nader (buurt)onderzoek in en kijkt of er relevante camerabeelden zijn.

Kort na de melding werd al opgeschaald naar middelbrand. Drie tankautospuiten en een ladderwagen kwamen ter plekke maar de brandweer had het vuur snel onder controle en kon rond 02.00 uur al het sein 'brand meester' geven. De bewoners van het huis waar de brand uitbrak en de bewoners van het naastgelegen pand konden zich op tijd in veiligheid brengen. Er raakte niemand gewond.

Vorige week zaterdag woedde 's middags ook een felle brand in de Wijdaustraat in dezelfde wijk (Dauwendaele). Hier werd in de achtertuin van een woning brand gesticht waarna het vuur oversloeg op de woning. Er ontstond grote schade: de woning raakte volledig verwoest. Ook na deze brand concludeerde de politie dat er (vermoedelijk) sprake was van brandstichting. De dader(s) is/zijn voor zover bekend nog altijd niet gepakt.

Klokkenluider (5-2-2022 om 19:06)
Niet alleen Middelburg, @Jacob wat dacht je van Vlis oftewel Vlissingen, Goes, Terneuzen, Zierikzee etc etc ze doen er toch niks tegen blijft maar doorgaan ivm de corona "pandamie" komen ze steeds vaker weg zonder dat er gevangenis aan te pas komt omdat het niet kan! Ze komen gewoon weg met waarschuwing, werkstraf of geldboete daar leren ze niet van gaan ze wéér stelen
Jacob (5-2-2022 om 17:27)
Gaat lekker in Middelburg er loopt daar geweldig veel tuig rond. Hard tijd dat er meer Politie komt en de straffen worden verhoogd.