Vrachtwagen kantelde door defect remsysteem

Toegevoegd: 14-02-2022, 16.54 uur
De vrachtwagen kantelde door een blokkerend remsysteem
© Foto: Eugène Harthoorn
Door: Eugène Harthoorn

SLUISKIL - De vrachtwagen die vanmorgen even voor 10.00 uur kantelde op de N62 bij Sluiskil had te kampen met een defect remsysteem. Bij dit ongeval raakte de bestuurder gewond.

Omstreeks 09.50 uur kantelde de vrachtwagen ter hoogte van buurtschap Schapenbout. De 52-jarige man uit Kruiningen die de vrachtwagen bestuurde, raakte gewond. Toen de opgeroepen brandweer arriveerde, was de man al uit de vrachtwagen. De chauffeur werd met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht.

Onderzoek heeft volgens de politie uitgewezen dat de vrachtwagen te kampen had met een blokkerend remsysteem. Bergingsbedrijf Kuzee heeft de vrachtwagen weer overeind gezet en afgesleept. Tijdens de berging was de N62 voor een poosje volledig afgesloten. Omstreeks 16.45 uur werd de weg weer helemaal vrijgegeven.

WeetAllesBeter (17-2-2022 om 15:32)
Zo mooi al deze reacties... mensen die denken dat het dashboard alles weet zijn een gevaar.. er brandt geen lampje dus alles is veilig? Prachtig
Hans Weststrate (15-2-2022 om 13:42)
Wat een reacties, maar je leest nergens van gelukkig geen ernstig letsel, en gelukkig geen medeweggebruikers ermee betrokken, want dit had erger kunnen aflopen.
J Hamelink (15-2-2022 om 13:05)
j Ja Leen Je hebt helemaal gelijk met de beste stuurlui Ik ben zelf ook 20 jaar internationaal chauffeur geweest en ik erger mij er nog steeds aan dat mensen zoals het denken beter te weten.
Leen (15-2-2022 om 10:58)
Ik zie het weer al de beste stuurlui staan aan wal . Ik heb het zelf jaren geleden met een LZV meegemaakt dat de achteras blokkeerde en geloof mij maar dat de auto heel rare dingen doet uiteindelijk belande de achterste aanhanger in de sloot , en ik had geluk dat de pen van de vangmuil afbrak anders had er 24 meter in de sloot beland met mij erbij . overigens het was een nederlandse apk gekeurde vrachtwagen die gisteren omver ging
J Hamelink (15-2-2022 om 09:30)
heb je er verstand van dan als de remmen blokkeren dan remt de auto van zelf nl en dan valt er weinig door te rijden daar kan je dashboard niets aan veranderen
Ineke (15-2-2022 om 08:18)
@Loes. Wat bedoel je nu precies. Er was geen dashboard brandt maar een remprobleem.