Geen files

Stormschade monumentaal scoutinggebouw Middelburg

Toegevoegd: 20-02-2022, 15.50 uur - Update: 20-02-2022, 16.00 uur

MIDDELBURG - De brandweer is zondag halverwege de middag in het oude centrum van de stad Middelburg ingezet vanwege een melding van een stormschade bij een monumentaal gebouw van een scoutingvereniging.

Vanuit de Zuidsingel werd rond 15.00 uur melding gemaakt van losliggende dakpannen bij een uit 1739 stammend gebouw dat vroeger dienstdeed als ijkkantoor en later als concertzaal. Sinds 1958 is het pand in gebruik als clubhuis door scouting-vereniging Berdenis van Berlekom.

Na de melding werd de hoogwerker van de Vlissingse brandweer ter plekke gestuurd om hulp te verlenen. De brandweer heeft de situatie veilig gesteld en kon rond 15.45 uur weer terugkeren naar de kazerne. Het dak van het monumentale pand zal op een later moment gerepareerd moeten worden.

Code oranje
Voor vanavond heeft het KNMI code oranje afgekondigd vanwege strom Franklin die dan op haar hoogtepunt is. Alle actuele brandweermeldingen vind je op P2000Zeeland.nl

Zie ook: