Agent gewond bij arrestatie na ongeluk M'burg

Toegevoegd: 15-03-2022, 10.01 uur
De man werd 's avonds weer in vrijheid gesteld.
© Foto: Eugène Harthoorn
Door: Eugène Harthoorn

MIDDELBURG - Bij de aanhouding naar aanleiding van een ongeval gisteren in Middelburg raakte een agent gewond. Dat heeft de politie bekendgemaakt. De verdachte (32) werd aangehouden voor gevaarlijk rijgedrag.

Omstreeks 16.10 uur kwam bij de politie een melding binnen dat er op de Johan van Reigersbergstraat een fietsster was aangereden. Agenten hoorden ter plaatse van getuigen dat een auto met hoge snelheid over de Johan van Reigerberstraat had gereden waardoor de vrouw schrok en van haar fiets viel. Na onderzoek door de ambulancedienst bleek ze niet gewond te zijn geraakt.

Een getuige wist te melden dat de bestuurder op de Johan Guiliëlmus Schorerstraat stond geparkeerd. Agenten troffen daar de 32-jarige Vlissingse verdachte die op dat moment aan zijn auto aan het sleutelen was. Ze gingen met hem in gesprek en vertellen hem dat hij zou worden aangehouden vanwege zijn rijgedrag. De man reageerde volgens de politie direct agressief en verzette zich bij de aanhouding. Er ontstond een worsteling waarbij een agent verwondingen opliep, zo meldt de politie.

De man is meegenomen naar een politiebureau. Daar zijn een ademtest en speekseltest bij hem afgenomen. De verdachte testte positief op drugsgebruik. Vervolgens is ook een bloedproef afgenomen.  Later op de avond is de man na verhoor weer vrijgelaten.

Mijn mening (15-3-2022 om 22:10)
32 jaar en blijkbaar het verstand van een garnaal die stoned is. Die is dus ongeschikt om een rijbewijs te hebben, terug naar je driewieler met wat billenkoek erbij.
Emergo (15-3-2022 om 17:51)
PQ Als een agent gewond raakt door een idioot die zich verzet moet je vooral niet piepen want voor dat t=riante salaris moet je natiuurljk niet te kieskeurig zijn. Voor het naar huis sturen moet je overigens bij de rechter-commissaris zijn.
Peter Quest (15-3-2022 om 14:06)
Ja idd vrijgelaten. Logisch. Hij heeft de fietser niet aangereden. Kwamen ze pas later tot ontdekking. Als ik schrik van Fietser of Appie Happy en ik rij tegen ene boom aan zijn die beide ook niet schuldig. En ja dan roep ik wel een vage getuige die even zal zeggen dat jullie minstens 120km/h reden door de straat. Waar kan je de man wel op pakken? Juist rijden onder invloed van drugs drank etc. En natuurlijk zal oom agent wel aangifte gedaan hebben van zware mishandeling. Ik denk zelfs bijna dood ervaring. Hou toch eens op. Het is de taak van je als agent om op te treden en ja daar hoort dit risico bij. Keur het niet goed maar zet die dwaas dan maar 48n uur vast. Stuur hem dan niet naar huis.
Appie Happy (15-3-2022 om 10:53)
Later op de avond is de man na verhoor weer vrijgelaten, jammer hoor verzet met geweld en asociaal gedrag is zeer onwenselijk....gelijk de bak in voor langere tijd. Liefst in eenzame opsluiting, kan ie gelijk ontwennen. Bij eventuele herhaling van overtreding gelijk voor langere tijd achter slot en grendel.
fietser (15-3-2022 om 10:31)
Wat een dom iemand weer, de vrouw is geschrokken en gevallen door zijn rijgedrag en even op bureau en weer vrijgelaten, nadat ie ook nog eens een agent verwond had? Drugs en autorijden. Kan niet op tegenwoordig.