Supper gevaarlijk dicht bij Oosterscheldekering

Toegevoegd: 28-03-2022, 18.39 uur
Supper gevaarlijk dicht bij Oosterscheldekering
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

VROUWENPOLDER - De vrijwilligers van KNRM-station Neeltje Jans zijn vanmiddag opgeroepen voor een supper die vlakbij de Oosterscheldekering terecht was gekomen.

Omstreeks 14.20 uur kregen de redders de melding dat een surfer in de problemen was gekomen. Toen de vrijwilligers dichterbij kwamen, bleek het te gaan om een supper die met afgaand tij gevaarlijk dicht bij de kering zat. De supper is door de vrijwilligers aan boord van de reddingboot Fred geholpen.

De supper was zich volgens de KNRM niet bewust van de gevaarlijke stroming rond de Oosterscheldekering. De bemanning van de reddingboot heeft de watersporter daarom op de gevaren gewezen en hem vervolgens op een veilige plek aan wal gezet.

Jan (29-3-2022 om 09:29)
Hoop wel ook ff afrekenen en donateur worden !!!!
Johan (28-3-2022 om 21:15)
Suppen is iets voor slootjes en beschut binnenwater, op de Oosterschelde is het levensgevaarlijk! Als je daar wil varen moet je met serieuzer materiaal aankomen.