Medische noodsituatie op strand Cadzand

Toegevoegd: 29-03-2022, 11.20 uur
De vrijwilligers van de KNRM van Cadzand kwamen ter plaatse met een kusthulpverleningsvoertuig
© Foto: KNRM
Door: Eugène Harthoorn

CADZAND - De vrijwilligers van het KNRM-station Cadzand hebben gisteren de ambulancedienst geholpen bij een medische noodsituatie op het strand bij Cadzand.

Het slachtoffer bevond zich in de omgeving van het strandpaviljoen Dok14 aan de Zwartepolderweg in Cadzand. De vrijwilligers van de KNRM zijn met prioriteit ter plaatse gekomen met het kusthulpverleningsvoertuig. Bij het incident aangekomen troffen zij de medewerkers van de ambulance ook al aan.

Eén van de bemanningsleden van het kusthulpverleningsvoertuig heeft zich over het slachtoffer ontfermd en de nodige eerste hulp verleend. De overige bemanningsleden hebben het transport over het strand opgezet in samenwerking met de ambulancemedewerkers.

Jan (29-3-2022 om 11:43)
Dus de bemanning van de ambulance was ter plaatse, maar die hebben zich alleen met het transport bezig gehouden, terwijl de bemanning van de KNRM zich over het slachtoffer heeft ontfermd? Heeft de bemanning van de ambulance dan gewacht, totdat de KNRM eerste hulp kwam verlenen? Klinkt onlogisch.