Zeemanshoop Breskens helpt diverse visboten

Toegevoegd: 29-03-2022, 19.33 uur
De vrijwilligers van de KNRM hebben afgelopen weekend meerdere schippers geholpen.
© Foto: KNRM
Door: Eugène Harthoorn

BRESKENS - De bemanning van het KNRM-station in Breskens heeft een druk weekend achter de rug. De redders hebben drie sportvisboten geholpen op de Westerschelde.

Zaterdagmiddag werd de dienstdoende schipper van de Zeemanshoop gebeld door de eigenaar van een sportvisboot. Hij gaf aan roerproblemen te hebben en voor anker te liggen. Hij had hulp nodig om terug naar Breskens te komen. Toen de bemanning van de Zeemanshoop ter plaatse kwam, heeft zij een sleepverbinding aangelegd waardoor de sportvisboot naar Breskens kon worden gesleept.

Tijdens deze actie kregen de vrijwilligers van de reddingsboot te horen dat er nog een sportvisboot in de problemen was gekomen. Nadat de redders de eerste boot hadden afgezet in de haven van Breskens, voeren zij uit naar deze boot. Ter plaatse bleek dat de schipper al was geholpen door een bevriende visser. De bemanning van de Zeemanshoop heeft het bootje nog wel overgenomen en naar de haven van Breskens gesleept.

Zondag werden de vrijwilligers van de KNRM Breskens opnieuw opgeroepen. Ditmaal was er een visboot die koelproblemen had. De schipper van deze boot kon niet meer in de haven geraken en lag voor anker. De bemanning van de Zeemanshoop heeft het bootje naar de haven gebracht. In de haven kon de schipper van bootje zelf aanmeren.

freddy van loo (1-4-2022 om 19:29)
toch wel tijd dat hier eens kontrole op uitgevoerd word,mat half onderhoud de zee op je moet wel durven.