Dode bij zwaar ongeluk op de Brouwersdam

Toegevoegd: 14-04-2022, 19.31 uur
Foto 6 van 8

Kees (18-4-2022 om 16:20)
Een weg is zelf nooit gevaarlijk. Het zijn altijd de mensen zelf die niet opletten. Hier was er sprake van een frontale botsing. Dat krijg je als je gaat inhalen. Als je niet inhaalt en op je eigen weghelft blijft, hoe langzaam je voorganger ook is gebeuren er geen ongevallen. Maar helaas blijven er een stel idioten die het te langzaam gaat en toch inhalen met alle risico van dien. Helaas voor de overledene maar het zij zo
Nel (17-4-2022 om 11:34)
Te gevaarlijk, nee de weg is niet gevaarlijk het zijn de bestuurders die weigeren zich gewoon aan regels voor de veiligheid van de gebruiker, te houden!
Te gevaarlijk (16-4-2022 om 13:09)
@camiel Bij het ontwerpen van de weg horen de psychische effecten die de de weg op de weggebruiker heeft in acht te worden genomen, als de weg mensen dus dwingt om op deze manier te rijden, is het inderdaad de WEG die gevaarlijk is. @exportzeeuw We hebben honderden kilometers vangrail langs de snelweg, maar ineens kan die niet op deze dodemansweg geplaatst worden? Hoeveel veiligheidsverbeteringen zouden we hebben in ons land als we na elk dodelijk ongeluk onze schouders ophalen en het afdoen met "mwah, overal gebeuren ongelukken."
Laurens (16-4-2022 om 12:58)
Ben het helemaal eens met Tim! Laten we denken aan de nabestaanden.
VdVonck (16-4-2022 om 10:59)
Voor de brave burgers net als Hendrix. Als jij niet ziet dat er een voertuig langs achter nadert ben je ook verkeerd bezig. Het zijn de verkeersregelaars zoals jij die voor gevaarlijke situaties zorgen. Er is hier iemand overleden en jij begint over jezelf. Triest hoor!
Scheldewater (16-4-2022 om 08:44)
Voorop gesteld dat er bij zo'n ongeval alleen maar slachtoffers zijn te betreuren, kunnen er volgens mij maar vier mogelijke oorzaken worden aangewezen: Een technisch mankement aan een van de voertuigen, een onwel wording van een van de bestuurders. Dit zijn de oorzaken waaraan niemand op welke wijze dan ook schuld kan hebben. De andere twee oorzaken kunnen zijn onoplettendheid, bijvoorbeeld door telefoon of navigatie gebruik of dat zou helemaal triest zijn, een gewilde actie van een van de bestuurders omdat hij of zij het leven niet meer zag zitten. Grondig politieonderzoek kan hier antwoorden op geven. Een verschrikkelijk ongeval. Tot slot. Ik lees vele oplossingen, maar ook vangrails kunnen dergelijke ongelukken niet altijd voorkomen.