Vijf mannen aangehouden voor vechtpartij na voetbalwedstrijd

Toegevoegd: 21-04-2022, 21.11 uur
Vijf mannen aangehouden voor vechtpartij na voetbalwedstrijd
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Remi Mesu

TERNEUZEN - De politie heeft vijf mannen aangehouden voor een vechtpartij die in februari na een voetbalwedstrijd in Terneuzen plaatsvond. Bij de vechtpartij werd een van de spelers geschopt en geslagen.

De voetbalwedstrijd tussen Terneuzense Boys en XerxesDZB uit Rotterdam mondde op zaterdag 12 februari 2022 uit in een vechtpartij in de kantine. Een van de spelers van de thuisclub werd daarbij bedreigd en een andere speler werd geschopt en geslagen. Diverse omstanders die de vechtpartij wilden stoppen worden ook geraakt.

Naar aanleiding van diverse getuigenverklaring zijn woensdagmiddag 20 april vijf verdachten ontboden op het politiebureau waarna ze zijn aangehouden. De verdachten, van 24, 28, 22, 28 en 21 jaar, allen afkomstig uit Rotterdam, zijn verhoord voor verder onderzoek.