Veulen verstrikt in prikkeldraad Oostkapelle

Toegevoegd: 23-04-2022, 10.38 uur
Het veulen kon bevrijd worden door een medeweker van het Zeeuws Landschap
© Foto: Brandweer Oostkapelle
Door: Eugène Harthoorn

VROUWENPOLDER - Een jong veulentje is gistermiddag in Oranjezon verstrikt geraakt in de omheining. Het veulentje kon bevrijd worden door een medewerker van het Zeeuwse Landschap.

De brandweerlieden van brandweerpost Oostkapelle werden vrijdagmiddag omstreeks 15.55 uur opgeroepen om een dier in de problemen te helpen in het natuurgebied Oranjezon bij Vrouwenpolder. In het natuurgebied zou een veulen verstrikt geraakt zijn in het prikkeldraad. Na een zoektocht is het veulen aangetroffen. Deze zat met een voorpootje vast in het prikkeldraad.

De brandweer heeft samen met de medewerkers van Het Zeeuws Landschap het veulen bevrijd uit de omheining. Het veulen kon in goede gezondheid weer naar de moeder.

Marleen Meeuwissen (24-4-2022 om 21:31)
Prikkeldraad en paardachtigen. Was dat niet een no go en zelfs verboden. Godzijdank was daar een reddende engel.
Bdw (23-4-2022 om 18:02)
Geef de medewerker van het Zeeuwse Landschap. een bloemetje en een lint. Geweldige actie en super bedankt, Voor u Inzet !
Popeye (23-4-2022 om 14:25)
@john: de Manteling gaat zichtbaar naar de gallemiezen door mountainbikers, welke zich uiteraard niet tot paden wensen te beperken. Met zn allen kris kros door een postzegeltje oerbos - u vindt prikkeldraad gekker?
Emergo (23-4-2022 om 13:53)
@John Is die laatste zin gebaseerd op wetenschappelijk inzicht of op basis van afkeer van die clubs. Mij lijkt dat het heel goed is dat die organisaties bestaan.
Johanna Stoutjesdijk (23-4-2022 om 12:56)
wat heerlijk dat het diertje is bevrijd weer 1000maal bedankt .
John (23-4-2022 om 11:49)
En als het aan zeeuwslandschap, staatsbosterreur en natuurmankementen ligt komt heel oranjezon/ de mantelingen/kop van schouwen/enz vol met afrasteringen en prikkeldraad. Stel je voor dat er mensen lopen buiten de padden zouden lopen. En zelf met grote terreinwagens de boel aan gort rijden als ze weer eens een kapitale bok omleggen voor de troffee. Overal waar die clubjes het voor het zeggen krijgen gaat de biodiversiteit rap achteruit en wordt het een dooie boel met alleen paarden/herten/vossen/kraaien.