Gewonde ongeval Axel is voetballer KV Mechelen

Toegevoegd: 04-05-2022, 14.49 uur - Update: 04-05-2022, 18.02 uur
De voetballer belandde met zijn voertuig in een droge sloot.
© Foto: Roland de Jong

AXEL - De 23-jarige man die vanochtend gewond raakte bij het fatale ongeval op de Langeweg (N258) bij Axel is een speler van de Belgische voetbalclub KV Mechelen. Dat meldden verschillende Belgische media naar aanleiding van een bericht op de website van de voetbalclub.

Op de site van KV Mechelen is te lezen dat speler Rick van Drongelen onderweg was naar de training toen hij vanochtend betrokken raakte bij een dodelijk ongeval. "Rick zelf is naar het ziekenhuis overgebracht. Zijn verwondingen lijken op het eerste gezicht mee te vallen, maar verder medisch onderzoek moet duidelijkheid brengen", aldus de club.

Onder meer volgens de Belgische krant Het Laatste Nieuws (HLN) meldt dat Van Drongelen betrokken was bij het ongeval in Axel. De andere bij het ongeval betrokken automobilist is een 18-jarige Hulstenaar. Hij overleefde de klap van de aanrijding niet en overleed ter plekke. Na de botsing werd de Langeweg ter plekke afgesloten voor sporenonderzoek. Volgens de provincie Zeeland is de N258 rond 13.55 uur weer vrijgegeven voor het verkeer.

Gast (5-5-2022 om 19:32)
Snap niet dat er vroeger ongelukken gebeurde. Geen mobiele telefoons of andere zaken die je af konden leiden. En toch verongelukte er toen ook mensen. Of wacht, daarom is het natuurlijk ook een ongeluk!! Zolang je niet bij in die auto hebt gezeten houd dan je mond. Is al erg genoeg voor de ouders, vrienden en familie. Sterkte voor jullie en voor de hulpverleners die hierbij betrokken zijn geweest.
Edjetee (5-5-2022 om 11:51)
@loes: ik snap niet waar je je verhaal op baseert. Het is beter om niets te zeggen, wanneer je de feiten niet kent. Of was je ooggetuige?
Arthur (5-5-2022 om 11:21)
@Loes, het ligt niet aan de snelheid, het is namelijk een kaarsrechte weg. Eerder afleidingen zoals touchscreen, navigatie of de mobiele telefoon.
Ineke Sander (5-5-2022 om 05:38)
Er wordt op deze weg niet alleen hard gereden maar ook veel ingehaald terwijl dit verboden is. Sterke voor alle nabestaande.
Loes (4-5-2022 om 18:38)
Je kunt er over wikken en wegen maar hard rijden speelt een rol. Het is de laatste tijd veel raak maar er word ook veel hard gereden en veel haast. Daar draaien we niet om heen het is heel triest wat er gebeurd is. De 1 heeft houdt zich aan de snelheid de ander rijdt te hard en kan het veroorzaken.
p (4-5-2022 om 18:21)
Lekker belangrijk of het voetballer is van wat voor club dan ook!!!, die andere bestuurder heeft het niet overleeft, is volgens mij wel wat erger.