Brandweer redt vastzittende duif in Vlissingen

Toegevoegd: 07-05-2022, 11.02 uur
De duif kon worden bevrijd dankzij de ladderwagen van de brandweer.
© Foto: Stichting Dierenwelzijn Walcheren

VLISSINGEN - Brandweerlieden en vrijwilligers van de dierenambulance zijn vrijdagmiddag in Vlissingen een duif te hulp geschoten die vast was komen te zitten tussen een raam en een glasplaat.

De Turkse tortel was volgens de Stichting Dierenwelzijn Walcheren eerst tegen het raam gevlogen of op het randje gaan zitten en vervolgens tussen een raam en een glazen 'Frans balkon' terecht gekomen. De bewoner van het appartement aan de Wagenaarstraat was niet thuis en voor de mensen van de dierenambulance was de duif ook niet te bereiken. Daarom werd rond 14.00 uur de hulp van een ladderwagen van de brandweer gevraagd.

De brandweer wist de duif wel vantussen het glas te halen. Omdat het erg warm was geworden tussen het glas, had de vogel volgens de Stichting Dierenwelzijn Walcheren erg veel dorst. Verder waren enkele staartveren wat verfrommeld geraakt. Verder leek het dier niet veel te mankeren maar de duif is wel voor onderzoek naar vogelopvang De Mikke in Middelburg gebracht.

bram (7-5-2022 om 18:24)
prachtig ! dit is ook beschaving