Geen files

Politie zoekt jongens na brandstichting sporthal Axel

Toegevoegd: 12-05-2022, 13.58 uur
Volgens de politie is de brand vermoedelijk aangestoken.
© Foto: Eugène Harthoorn

AXEL - De politie is op zoek naar enkele jongens die zijn gezien op het dak van sporthal Het Sportuus in Axel in de ochtend dat hier dinsdag een grote brand uitbrak. De politie vermoedt dat de brand is aangestoken.

De hulpdiensten kregen rond 10.40 uur een eerste melding binnen maar schaalden al binnen tien minuten op naar grote brand. Er kwamen namelijk al snel flinke rookwolken vanaf het dak van het sportcomplex en ook waren er vlammen te zien. Rond 12.20 uur kon de officier van dienst van de brandweer het sein 'brand meester' geven.

De politie gaat er vanuit dat er sprake was van brandstichting en sprak de afgelopen dagen al met verschillende getuigen. Volgens deze getuigen hebben er in de ochtend vóór de brand jongens op het dak van de sportschool gezeten. De politie is nu op zoek naar mensen die deze jongens hebben gezien en/of weten wie het zijn.

"De jongens zouden rond de 15 jaar oud zijn. Eén van de jongens had blond haar en een gele rugzak. De andere jongen had donker haar en een lichtgrijze rugzak", zo vertelt de politie. Tips zijn bij de politie welkom via 0900-8844 of anoniem via Meld Misdaad Anoniem op 0800-7000.

Buurtbewoner (12-5-2022 om 18:39)
Mar, dat is niet zo moeilijk. Er hangt een soort van ladder bevestigd aan de 1e etage van deze sporthal, en daarna kan je via een andere ladder naar het bovenste gedeelte klimmen. De laatste maand(en) zijn ze lekker bezig rond de sporthal en omgeving. Bij de nieuwbouw daar in de buurt ontkoppelden ze paar maanden terug vaak de pompen van het grondwater en stroomde het water overal heen (vele weekenden achter elkaar). Een week of 2 terug gooiden ze zo'n draagbare electriciteitskast daar in het naastgelegen water. Ook in het naast gelegen parkje zitten er ook vaak een paar van die leeftijd uit het zicht van de doorgaande weg en vernielen de bomen (liggen momenteel nog wat afgebroken takken achter dat bankje).
mar (12-5-2022 om 14:41)
Hoe is het mogelijk dat ze daar op kunnen? Nou ze mogen blij zijn dat dit niet verder uit de hand is gelopen. Dom, wat bezield die jeugd, Moeten die niet naar school!?