88-jarige automobilist overleden na ongeluk Oud-Vossemeer

Toegevoegd: 12-05-2022, 16.32 uur
Het slachtoffer is een 88-jarige man.
© Foto: Remi Mesu
Door: Remi Mesu

OUD VOSSEMEER - De automobilist die donderdag betrokken was bij het ongeluk in Oud-Vossemeer, is overleden. Dat laat de politie in een persbericht weten.

Het ongeluk gebeurde rond 12.15 uur op de Kreekweg bij Oud-Vossemeer. De hulpdiensten, waaronder de politie, brandweer, ambulancedienst en traumahelikopter, werden opgeroepen van voor het incident. Het slachtoffer, een 88-jarige man uit Sint-Annaland, werd met spoed naar een ziekenhuis gebracht, waar hij overleed.

Voor het politieonderzoek en de berging van de voertuigen werd de weg afgezet. De politie stelt een uitgebreid onderzoek in naar de toedracht van het ongeval. Daarbij worden mensen verhoord. Ook is er een sporenonderzoek ingesteld. Het slachtoffer reed vanuit Brabant richting Zeeland en kwam vermoedelijk bij een inhaalmanoeuvre op de andere weghelft terecht. Hij botste op de eg van de tractor.

De politie is voor het onderzoek nog op zoek naar mensen die meer over het incident weten. Getuigen kunnen contact opnemen met de politie via het telefoonnummer 0900-8844.

Kees (16-5-2022 om 10:56)
Dit is niet de schuld van de boer. De machines zijn tegenwoordig erg groot maar zijn RDW gekeurd. Punt. Deze bestuurder was aan het inhalen en reed frontaal op de eg op de linker weghelft. Hij had dus totaal de inhaal manoeuvre verkeerd ingeschat.
Arnold (14-5-2022 om 17:18)
De oorzaak van de aanrijding is inderdaad niet vanuit de foto's op te maken. Op foto 11 van de vorige bekendmaking is echter wel duidelijk te zien, dat het apparaat voor op de trekker breder is als één weghelft. Als je daarbij nog rekening houdt met het feit, dat het apparaat door de aanrijding scheef op de weg staat, kan je nagaan dat het apparaat behoorlijk over de middellijn gestoken moet hebben in rechte toestand. Ik reed vandaag achter een trekker met aan de achterkant een apparaat, wat ook over de middellijn stak, terwijl de trekker uiterst rechts reed. Als ik met mijn aanhangertje wat uitstekend spul heb en een politie tegen kom, kan ik dokken.
kijkisevenwatjetyptman (14-5-2022 om 15:54)
@ger Onze toetsenborden gaan beiden van de letter a tot en met z inclusief vele tekens die ALLEMAAL hetzelfde zijn. Hoe kan het dan bestaan dat ik niet eens begrijp wat je aan het uitkramen bent? Kan je andere mensen hun berichten wel lezen dan? Praat je ook zo?
Franky (13-5-2022 om 17:30)
Vanuit foto's is er door niemand te bepalen wat de oorzaak is geweest. De inhaalmanoeuvre is mogelijk uit getuigen verklaringen als eerste aanleg in dit onderzoek naar buiten gebracht, maar de daadwerkelijke oorzaak zal zeker nog onderzocht worden. Scherp uitstekende delen kan mogelijk een probleem vormen voor de trekker chauffeur, maar ook dat is op de foto niet geel duidelijk te zien. Vergeet niet, 1 iemand is overleden en de ander heeft een trauma....
Emergo (13-5-2022 om 16:42)
Saartje Bekijk de foto's bij de eerderemefding nog maar eens. Het feit dat het apparaat over de andere weghelft reikt komt omdat de botsende auto het heeft scheefgetrokken (zie de frontale foto's).
Saartje (13-5-2022 om 08:37)
Als ik de foto/situatie zie, is het geen frontale inhaalactie, verre van. Het landbouwvoertuig neemt de gehele rijstrook in + een gedeelte van de andere weghelft. Dit verbaasd me niets, ben een keer bijna hetzelfde overkomen en als ik nu een landbouwvoertuig zie, gaat mijn voet van het gas, zoek uiterst rechts op en kijk al of er uitwijkmogelijkheden zijn voor het geval dat. Vooral in het donker, je ziet een trekker komen, maar niet wat er opzij uitsteekt! De voertuigen rijden hard, zijn erg groot en breed tegenwoordig. En ja, ze zijn aan het werk, maar ik ook :-) Sterkte voor de nabestaanden en boer!