Scooterbestuurder ernstig gewond na botsing Vlissingen

Toegevoegd: 21-05-2022, 22.19 uur
Door: Eugène Harthoorn

VLISSINGEN - Op de President Rooseveltlaan in Vlissingen is vanavond een scooterbestuurder ernstig gewond geraakt nadat hij werd aangereden door een auto.

Het ongeval gebeurde omstreeks 21.55 uur op de kruising met de Bloemenlaan in Vlissingen. Het slachtoffer werd door een personenauto aangereden die vanuit de Bloemenlaan kwam. De hulpdiensten werden in grote getale opgeroepen. Vanwege de ernst van het incident is ook het Mobiel Medisch Team vanuit Rotterdam opgeroepen. Deze landde omstreeks 22.25 uur op een nabijgelegen grasveld.

Na medische behandeling is het slachtoffer per ambulance naar de traumahelikopter gebracht, waarop het Mobiel Medisch Team met het slachtoffer per traumahelikopter naar het ziekenhuis is gegaan. De bestuurder van de personenauto bleef ongedeerd.

De politie heeft de volledige kruising afgezet. De kruising zal nog enige tijd afgesloten wezen voor onderzoek. De beide voertuigen zijn meegenomen voor onderzoek.

Joris (26-5-2022 om 23:13)
Je zou bijna denken dat die Joris wel heel dichtbij staat bij de bestuurder van de auto. En als dat zo is dan toont hij wel heel weinig medeleven met het slachtoffer. Gevalletje geen verantwoordelijkheid durven nemen. Of die scooterbestuurder wel of niet van de verkeerde richting kwam. Ik heb altijd geleerd om zowel rechts en naar links te kijken. Ook een opgevoerde scooter zie je aankomen.
Robbie Z (25-5-2022 om 02:10)
Die jongen moet zo snel mogelijk herstellen...Opgevoerd of niet ,die automobilist had beter op moeten letten.En die Joris lult ook maar wat met zn asociale weggebruikers,tenzij 'ie et over de bestuurder van die auto heeft...
Gezien (24-5-2022 om 02:50)
Ik heb gezien dat daar heel vaak ongelukken gebeuren steeds weer op hetzelfde plek word tijd om daar een stoplicht te plaatsen en het wegdek verbeteren want het is daar glad wanneer het regent
Joris (23-5-2022 om 19:51)
@Beton: Even 2 onjuistheden corrigeren: Een scooter heeft geen voorrang als hij te hard en tegen de rijrichting in rijd. Dat zou betekenen dat asociale weggebruikers altijd voorrang hebben. Er was wel een kentekenplaat, die lag na de aanrijding op de grond zoals zichtbaar op de foto's. En als het voertuig was opgevoerd zal de bestuurder voor de totale schade moeten opdraaien, geen verzekering vergoed schade door opgevoerde scooters. En aangezien de jongen minderjarig is zullen de ouders worden aangesproken en zullen ze in de buidel moeten tasten. Daar denken die gasten niet bij na als ze de buurt onveilig maken met hun racescooters.
Beton (23-5-2022 om 14:24)
Scooter had voorrang., maar reed te hard. Opgevoerd, geen kentekenplaat, etc. Autobestuurder had geen voorrang, haaientanden. Niet opgelet, wel aansprakelijk, maar gedeeltelijk. Hopen dat de jongen herstelt. Was een maatje van mijn zoon. Sterkte allemaal!
Doris (23-5-2022 om 07:53)
Asociaal rijgedrag of niet, jongen is 16 jaar.. Hopen dat hij er snel bovenop komt.