KNRM Veere schiet zeilers te hulp

Toegevoegd: 04-06-2022, 19.21 uur
Bij Oostwatering was een zeilboot omgeslagen.
© Foto: KNRM Veere

VEERE - Op het Veerse Meer zijn vanmiddag meerdere zeilers in problemen gekomen. De redders van het KNRM-station Veere schoten te hulp.

De bemanning van de KNRM-reddingboot werd rond 12.25 uur gealarmeerd nadat in de buurt van het Aardbeieneiland een zeiljacht aan de grond zou zijn gelopen. Ter plekke zag men echter geen zeiljacht dat in problemen leek te zijn. In de omgeving bevond zich wel een zeiljacht dat voldeed aan het signalement. Bij navraag bleek dit jacht inderdaad vast te hebben gezeten maar inmiddels was het weer los en hulp was niet meer nodig.

Op de terugweg naar het reddingsstation kwamen de KNRM'ers vervolgens nabij Oostwatering een omgeslagen zeilbootje tegen. Eén persoon lag in het water maar het lukte de aanwezige watersporters niet om het bootje weer overeind te krijgen. Een opstapper van de reddingsboot ging vervolgens te water om de onfortuinlijke zeiler te helpen het bootje weer rechtop te zetten. De zeiler werd aan boord van de reddingboot genomen maar de watersporter bleek alleen wat moe te zijn. De KNRM heeft de zeiler en zijn bootje veilig aan de wal gebracht.

Jaap (5-6-2022 om 10:58)
Het is nog maar begin juni, dat belooft wat voor de komende nog drukker wordende maanden. Echt doordacht beleid geweest van de geldzuchtige figuren de laatste jaren met het onbeperkt uitbreiden van jachthavens en ligplaatsen. En dan is het uit de hand gelopen toerisme nog maar 1 van de vele uitwassen die onze provincie aan het verpesten is.
Renata (5-6-2022 om 10:30)
Wordt nog leuk deze zomer. Neem aan dat ze sowieso al allemaal donateur waren van de KNRM?
bram (5-6-2022 om 04:24)
Heb zelf een boot, heel fijn, maar heb ooit gebruik moeten maken van de hulp van de KNRM. Wat ben je blij als je in de problemen zit en deze mensen van de KNRM er zijn en in staat zijn om je te helpen. Kan niet anders zeggen dan dat ik heel blij ben met deze "vrijwilligers" Fantastische mensen, die weten waar ze over praten, maar die zeker weten, waar zij mee bezig zijn !! en wat ze moeten doen in gevaarlijke situaties waarmee je met een boot terecht kan komen. Richt voor dit soort redders maar eens een standbeeld op! Zou zeer terecht zijn.