Brandweer Goes blust prullenbak en DIXI

Toegevoegd: 04-06-2022, 23.44 uur
De beide branden zijn vermoedelijk aangestoken.
© Foto: Wilco Roeleven
Door: Eugène Harthoorn

GOES - De brandweer van Goes heeft gisteravond een prullenbak en een DIXI geblust aan de Reigerstraat in Goes. De vermoedelijke oorzaak is brandstichting.

De brandweerlieden van brandweerpost Oranjeweg in Goes werden voor deze brand omstreeks 22.20 uur naar de Basisschool  Kohnstamm in Goes gestuurd. Toen zij daar aankwamen, troffen zij een prullenbak aan waar rook uit kwam. Na een enkele straal hogedruk was het smeulend afval geblust.

Toen de brandweer op het punt stond om retour naar de kazerne te gaan zag de bevelvoerder dat er uit een mobiel toilet verderop in de straat ook een rookwalm kwam. Na een korte inspectie bleek ook deze in brand te staan. De bemanning heeft met een straal hogedruk de brand geblust en gecontroleerd of er nog hittebronnen waren. De vermoedelijke van de beide branden is brandstichting.