KNRM vaart uit voor omgeslagen catamaran

Toegevoegd: 10-06-2022, 21.49 uur
De KNRM hielp de zeiler met zijn catamaran.
© Foto: KNRM Veere
Door: Remi Mesu

VEERE - De KNRM is donderdag uitgerukt voor een omgeslagen catamaran op het Veerse Meer. De zeiler probeerde de boot nog zelfstandig overeind te krijgen, maar moest toch de hulp van de reddingsmaatschappij inschakelen.

Het kustwachtcentrum kreeg de melding donderdag rond 17.30 uur binnen. De zeiler die met de catamaran was omgeslagen kon de boot niet zelf overeind krijgen en had hulp nodig. Hierop voer de bemanning van de KNRM-post in Veere uit om hulp te bieden.

Eenmaal bij de catamaran aangekomen, hielpen de redders de boot weer overeind. Toen het vaartuig weer rechtop in het water lag, merkten de bemanningsleden van de reddingboot Oranje op dat een van de drijvers van de catamaran lek was. Ook konden de zeilen niet meer naar beneden.

Hierop besloten de redders om de boot langszij te nemen en terug te brengen naar de veilige thuishaven. Daar kan de boot gerepareerd worden. Na hulp te hebben geboden in de haven, kon de reddingboot terugkeren naar de post.