Man Schoondijke waarschijnlijk niet omgekomen door misdrijf

Toegevoegd: 13-06-2022, 20.23 uur
De politie doet onderzoek naar de oorzaak van het overlijden.
© Foto: Eugène Harthoorn
Door: Remi Mesu

SCHOONDIJKE - De overleden man die een week geleden bij een woning in Schoondijke werd gevonden, is waarschijnlijk niet door een misdrijf om het leven gekomen. Dat laat de politie maandag weten.

Het lichaam van de man werd op 4 juni 2022 aangetroffen bij een woning aan de Damstraat. De hulpdiensten kregen een melding van een medische noodsituatie in het dorp. Uiteindelijk bleek dat de persoon was overleden. Omdat niet duidelijk was hoe de persoon precies was overleden, deed de recherche en de afdeling Forensische Opsporing van de politie onderzoek. Daarbij werd de mogelijkheid dat het om een misdrijf ging opengehouden.

De recherche en de forensische opsporing lieten sectie verrichten op het lichaam van de overleden man. Volgens een woordvoerster van de politie lijkt het er vooralsnog niet op dat hij is overleden als gevolg van een misdrijf. Het onderzoek naar de toedracht van zijn overlijden loopt nog wel. Het is onduidelijk wanneer dat is afgerond.