Brandweer heeft middelbrand in Goes snel onder controle

Toegevoegd: 24-06-2022, 03.03 uur
De brandweer kon de brand snel blussen.
© Foto: Remi Mesu
Door: Remi Mesu

GOES - De brandweer is in de nacht van donderdag op vrijdag uitgerukt voor een middelbrand in Goes. Op een bouwterrein bij een zorginstelling was brand uitgebroken.

De brand ontstond rond 02.00 uur in een container op een bouwterrein bij het verzorgingstehuis Gasthuis aan de Kievitlaan in Goes. Omdat de container dicht op het bestaande verzorgingstehuis staat, werd er al snel opgeschaald naar een middelbrand.

De brandweer kwam met drie wagens ter plaatse en had het vuur snel onder controle. Ongeveer veertig minuten na de oorspronkelijke melding kon het sein 'brand meester' worden gegeven. De bluslieden voerden nog wel controles uit in het naastgelegen verzorgingstehuis.

Volgens een woordvoerder van de Veiligheidsregio Zeeland was sprake van wat onrust onder de bewoners, maar er hoefde niet te worden ontruimd. Binnen in het tehuis was geen sprake van rook en is geen koolstofmonoxide gemeten. De eenheden keerden daarop terug naar de posten.

Kees (24-6-2022 om 17:14)
Je zou denken aan brandstichting als het 2 keer achter elkaar gebeurt. Gelukkig is er nu permanente bewaking aanwezig middels camera's en alarmcentrale. Helaas dat het zo ver moet komen
een gast (24-6-2022 om 09:34)
Het is toch wel raar dat er vier dagen geleden ook een brand was op dezelfde locatie, en dat had ook te maken met een container, dan is een gedegen onderzoek wel noodzakelijk denk ik dan .