Politie houdt Goesenaar aan op verdenking van brandstichtingen

Toegevoegd: 26-06-2022, 17.55 uur
De man wordt verdacht van het aansteken van een brand bij een verzorgingstehuis.
© Foto: Remi Mesu
Door: Remi Mesu

GOES - De politie heeft zaterdag 25 juni in Goes een man aangehouden op verdenking van brandstichting. De verdachte zou onder meer betrokken bij een middelbrand bij een verzorgingstehuis.

De aangehouden man wordt ervan verdacht brand te hebben gesticht op een bouwterrein bij een woonzorgcentrum aan de Oostsingel. Daar woedde in de nacht van donderdag 23 op vrijdag 24 juni rond 02.00 uur een flinke brand. De brandweer had het vuur snel onder controle, waardoor het woonzorgcentrum niet ontruimd hoefde te worden.

Omdat er vermoedens van brandstichting waren, stelde de politie direct een onderzoek in. Zo onderzochten agenten de omgeving van het bouwterrein en keken of er eventueel camerabeelden beschikbaar waren. Op basis van dat onderzoek kon de politie zaterdagavond een 21-jarige man uit Goes aanhouden. Hij is voor nader onderzoek en verhoor naar een cellencomplex gebracht. De politie kijkt tijdens het vervolgonderzoek ook naar eerdere brandstichtingen in Goes.

De man wordt ook verdacht van een brandstichting op hetzelfde bouwterrein bij het zorgcentrum Gasthuis op maandagavond 20 juni. Ook zou hij mogelijk rolcontainer in de Reigerstraat op zaterdag 28 mei hebben aangestoken. De lijst aan verdenkingen houdt daarmee niet op, want de politie verdenkt de Goesenaar ook van brandstichting in een papiercontainer op de Oude Singel op zaterdag 4 juni en tot slot van het aansteken van een brand in een prullenbak aan de Gasthuisstraat op 30 april.