Dode door tornado is 73-jarige vrouw

Toegevoegd: 27-06-2022, 21.05 uur - Update: 28-06-2022, 07.56 uur
Een 73-jarige overleed door de tornado.
© Foto: Remi Mesu
Door: Remi Mesu

ZIERIKZEE - De persoon die maandag is overleden tijdens de tornado in Zierikzee, is een 73-jarige vrouw uit Wassenaar. Dat laat de politie via Twitter weten.

De windhoos trok rond 13.00 uur over Schouwen-Duiveland. Met name boven Zierikzee richtte het weersverschijnsel veel schade aan. Al snel werd duidelijk dat er naast de schade ook mensen gewond waren geraakt. Bij de kruising Hoofdpoortstraat - Nieuwe Haven - Zevenhuisstraat - Het Luitje overleed een persoon. Volgens de politie gaat het om een 73-jarige vrouw uit Wassenaar.

Volgens de Veiligheidsregio Zeeland (VRZ) zijn er in totaal negen mensen gewond geraakt tijdens de tornado. Er is nog geen compleet overzicht van alle beschadigde woningen omdat de meldingen op verschillende plekken en bij verschillende organisaties binnengekomen zijn. Wel is duidelijk dat meerdere woningen aan de Calandweg, de Mulockstraat en de Kanterstraat onbewoonbaar zijn.

Volgens de VRZ hebben in totaal 10 mensen het servicenummer van de gemeente gebeld. Vijf mensen zijn op gemeentehuis geweest. Voor de bewoners die zelf geen eigen opvang konden organiseren, heeft de gemeente een alternatieve slaapplaats aangeboden.

Moeder (29-6-2022 om 11:51)
Sterkte voor de nabestaanden, allen die haar liefhadden.
GS (28-6-2022 om 13:08)
Sterkte aan de nabestaanden
Drica (28-6-2022 om 09:23)
RIP Mevrouw Sterkte aan de nabestaanden en hulpverleners.
mar (27-6-2022 om 22:46)
Droevig bericht, sterkte aan familie en bekenden van de overledene. Ongelooflijk dat ook wij nu getroffen worden door dergelijk natuurgeweld.