Brand met gewonde vermoedelijk door ongeluk

Toegevoegd: 06-07-2022, 16.47 uur
Brand met gewonde vermoedelijk door ongeluk
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

MIDDELBURG - De brand waarbij vorige week in Middelburg een vrouw zwaargewond raakte, is vermoedelijk niet veroorzaakt door brandstichting maar door een ongeluk. Dat heeft de recherche geconcludeerd na onderzoek.

Donderdagavond werd rond 22.45 uur brand opgemerkt in een berging op de hoek van de Diamant en de Topaas.  Enige tijd later, rond 23.25 uur werd bij de Segeersweg een vrouw aangetroffen met ernstige brandwonden. De politie startte een onderzoek omdat werd vermoed dat er een verband was tussen de twee incidenten, beiden in zelfde wijk (Dauwendaele).

De berging waar de brand had gewoed, werd aangemerkt als mogelijke plaats delict en zodoende verzegeld. De afdeling Forensische Opsporing (FO) van de politie deed brandonderzoek en de districtsrecherche verhoorde meerdere betrokkenen. Er werden ook verschillende mobiele telefoons in beslag genomen voor verder onderzoek en ook werd een buurtonderzoek uitgevoerd. Hierna is geconcludeerd dat van brandstichting waarschijnlijk geen sprake was.

"Na diverse overleggen met de officier van justitie (die betrokken is als leider van het opsporingsonderzoek) zijn wij tot de conclusie gekomen dat er geen sprake was van een strafbaar feit. In dit geval bleek uit het onderzoek dat het meest waarschijnlijke scenario is dat er sprake was van een ongeval", zo laat de politie vanmiddag weten.

Drica (7-7-2022 om 09:22)
@Joris: Ik stel me al die vragen niet. Denkende aan al die mensen die hun schuur als reserve keuken gebruiken voor het bereiden van voedsel dat teveel geur of rook met zich meebrengt. Ik vraag mij nu af of er in de schuur niet ook een melder moet worden verplicht als je denkt aan de Lithium accu's die soms spontaan de fik in vliegen..
Joey (6-7-2022 om 22:22)
@Joris, misschien bij vrienden op bezoek en had ze toevallig wat nodig uit de berging? Kwa oorzaak kan er ook een benzine lekkende scooter in de berging hebben gestaan waardoor de berging gevuld was met benzine dampen. Een vuurtje erbij om een peuk aan te steken en het kan goed fout gaan. En dat de vrouw dan vervolgens in de segeersweg Is gevonden kan een paniek reactie geweest zijn, rennen om weg te komen van de brand en daar dan door de pijn in elkaar zakken.. zeg niet dat t zo gegaan is maar t hoeft niet altijd gelijk om een drugslab te gaan
Joris (6-7-2022 om 17:37)
Er blijven vragen: Wat doet een Vlissingse mevrouw in een Middelburgse berging op dat tijdstip? Wat voor ongeluk veroorzaakt zo'n brand dat deze mevrouw zo zwaar gewond kan raken? Was er een drugslab gevestigd in die berging of waren er veel brandbare stoffen of veel lithium-ion accupakketten opgeslagen? Ik blijf het een vreemde zaak vinden.