Geen vergunning: geen Rescue Vlissingen

Toegevoegd: 25-07-2022, 20.12 uur
Eén van de eerdere edities van Rescue Vlissingen.
© Foto: Roland de Jong

VLISSINGEN - Rescue Vlissingen gaat niet door, althans in ieder geval niet op 17 augustus dit jaar. Dat heeft te maken met de vergunningaanvraag, zo heeft de gemeente Vlissingen zojuist bekendgemaakt. De organisatie zelf heeft nog niets naar buiten gebracht.

Volgens de gemeente heeft burgemeester Van den Tillaar moeten besluiten om de vergunningaanvraag voor Rescue Vlissingen “buiten behandeling” te stellen. “Dat betekent dat het evenement niet kan plaatsvinden op 17 augustus”, zo meldt de gemeente. “De hulpdiensten, verenigd in de Taakgroep Grote Evenementen van Veiligheidsregio Zeeland, hebben unaniem een negatief advies uitgebracht vanwege de ontbrekende gegevens die nodig zijn voor een inhoudelijke behandeling van de aanvraag. Daarbij gaat het om belangrijke veiligheidsaspecten. Op basis hiervan is de burgemeester genoodzaakt om de vergunning die de organisator heeft aangevraagd, buiten behandeling te stellen”, aldus een gemeentewoordvoerder.

De gemeente, hulpdiensten en organisatie van Rescue Vlissingen zijn volgens de gemeente tijdens de voorbereiding regelmatig in gesprek geweest. “Het ontbreken van benodigde gegevens is hierbij steeds onderwerp van gesprek geweest. De gemeente beseft dat deze boodschap hard aankomt bij alle vrijwilligers die hun bijdrage aan het evenement leveren en de afgelopen periode getracht hebben de organisatie op te tuigen. Natuurlijk ook bij de vele deelnemers en bezoekers die naar Rescue Vlissingen uitkijken. De burgemeester kan echter niet anders dan deze aanvraag buiten behandeling te stellen. Het bestuur van de organisatie van Rescue Vlissingen is hierover geïnformeerd”, aldus de gemeente.

Hendrik Schuurman (28-7-2022 om 16:41)
Tillaar CDA CDA ,Ja CDA,U weet wel die zijn Christelijk. DE partij van WEF meelopers.
Frans Naerebout (26-7-2022 om 11:25)
De organisatie moet zich achter de oren krabben dat ze (nog) niet kunnen voldoen aan de gestelde eisen, regels en voorschriften. De burgemeester heeft de ondankbare taak om te hanteren en wordt weer direct tot kop van jut gebombardeerd. Dat is dan lekker makkelijk voor vele om allerlei frustraties maar gelijk even af te reageren. Laat de organisatie het maar eerst op orde krijgen, en dan zien we weer verder. Geniet verder van alle andere (gratis) festivals/evenementen die de komende weken gaan plaatsvinden, geen enkele andere stad die zoveel weet te organiseren. 5 augustus weer een nachtmarkt met afsluitend vuurwerk. Blijf lekker weg als het je niet zint.
Noodkreet (26-7-2022 om 09:26)
Rescue Vlissingen…valt Vlissingen nog te redden dan? Het is in ieder geval wel hard nodig.
Vlissinger (26-7-2022 om 09:09)
@Jacob Dan moet u uw kleinzoon eens een les normen en ethiek leren, regels zijn er om grote evenementen goed te laten verlopen. Denk aan de veiligheid van bezoekers en vrijwilligers voordat je dit soort uitspraken maakt. @Brian Top staaltje verpesten van de Nederlandse taal, leer eerst even spellen en interpunctie voor je mensen de les leest over zaken waar je geen verstand van hebt. Veiligheid en gezondheid is de gehele kern van rescue, als ze zelf geen plannen omtrent de waarborging hiertoe indienen is dit dubbel zoveel reden het niet door te laten gaan. Kan de burgemeester niets aan doen dat hij de opgelegde regels en voorschriften hanteerd.
Arthur (26-7-2022 om 08:20)
Dom bureaucratie gedoe.
@Wallie (26-7-2022 om 00:43)
Leuk voor je , dat je bij de Gemeente werkt ! Maar wees wel eerlijk en oprecht !!! Dit grote evenament nu afblazen ? Waar het eerder niet kon door gaan ivm Corona ? In een gemeente waar het geld, hard nodig is ? Je geloofd je eigen worden zelf ??? Zielig echt zielig, zoek hulp beste Wallie