Wielrenner zwaar mishandeld, politie zoekt getuigen

Toegevoegd: 28-07-2022, 21.55 uur
Wielrenner zwaar mishandeld, politie zoekt getuigen
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Remi Mesu

KATTENDIJKE - De politie zoekt getuigen van een zware mishandeling die op maandag 18 juli heeft plaatsgevonden bij Kattendijke. Een wielrenner zou daar van zijn fiets zijn geduwd of getrapt.

Het geweldsincident gebeurde maandag 18 juli rond 18:50 uur op het fietspad tussen het Goese Sas en Kattendijke. Een wielrenner gekleed in het lichtblauw met wit en zwart werd daar, volgens de politie, van zijn fiets geduwd of getrapt door een bestuurder van een scooter. De wielrenner liep hierbij ernstig letsel op.

Volgens de politie zou een vrouw op een fiets gepasseerd zijn geweest door zowel de wielrenner als de scooterbestuurder. Ook zou zij bij de wielrenner in de berm hebben gestaan en gezegd hebben: “niet normaal meer." De agenten zijn op zoek naar de vrouw en roepen haar op om contact met de politie op te nemen voor meer informatie. Mensen die de vrouw kennen, kunnen bellen naar 0900-8844.

Ook als men over overige informatie beschikt die de agenten kan helpen in het onderzoek, dan kunnen mensen bellen naar het eerdergenoemde nummer.

balinah (22-4-2023 om 23:17)
Ik ben het met Emergo eens; ik kom regelmatig van die asociale intolerante scooterrijders en mensen met elektrische fietsen waarvoor je snel aan de kant moet. Vooral die opgeschoten jonge scooterrijders, die asociaal hard rijden zowel op de weg als op het trottoir. Ik zeg van het fietspad af en rij op de weg, of hou rekening met andere verkeersdeelnemers....
Emergo (31-7-2022 om 14:52)
QZeeuw Wat me opval tis dat all je "aanbevelingen"ook gelden voor degenen die ik als wielrenner tegenkom op de weg. Wart me ook opvalt is dat niemand van de reageerders iets zegt over degenen die de aanleiding is van dit bericht nl de scooterrijder die een wielrenner van de fiets duwt of trapt.
Michel (31-7-2022 om 12:05)
Bij vele van die zogenaamde coureurs is er tijdens het rijden een steekje los, ze schellen of roepen . hee hee, als ze willen passeren .Dan denk ik, doe normaal man en gebruik je fietsbel. Maar de meeste hebben geen bel op hun fiets. Het wordt tijd dat ze daar eens een behoorlijke boete voor gaan krijgen. Wel een vraagje aan diegene zonder bel, waarom hebben jullie geen bel op je fiets.( is dit soms te zwaar !!!!! )
Zeeuw (30-7-2022 om 18:48)
@Emergo. Waarom rekening houden met wielrenners ? Ze moeten eens goed nadenken voordat ze de fiets opstappen. Of eens een keer een boek verkeersregels aanschaffen. Zolang hij asociaal rijden, kan je als andere weggebruikers nog zo je best doen, maar er valt niet tegenop te boksen
Emergo (30-7-2022 om 14:48)
Ik ben ook wielrenner die niet denkt dat hij alles mag, niet asociaal is en rekening houdt met andere weggebruikers incl degenen die geen rekeninng houden met wielrenners door geen richting aan te geven bij afslaan, niet voldoende aftand te houden bij inhalen etc. etc. Die mensen noem ik GEEN tuig van de riggel of verkeershufters maar iets meer rekening houden met anderen incl wielrenners mag wel.
Tuinman (29-7-2022 om 20:49)
Peter Quest, ik kan niet anders dan je gelijk geven. Wielrenners zijn niet zo sociaal. Denken dat ze alles mogen en zijn, vooral in een groep, zeer asociaal. Dit gaat ten koste van de goede, maar die zijn er niet zoveel.