Belgische wielrenners ten val bij Vogelwaarde

Toegevoegd: 31-07-2022, 12.20 uur
Belgische wielrenners ten val bij Vogelwaarde
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

VOGELWAARDE - Twee Belgische wielrenners zijn zondagochtend gewond geraakt toen ze tijdens het fietsen elkaar raakten en vervolgens ten val kwamen.

De wielrenners reden volgens de politie even voor 10.00 uur in een peloton over de parallelweg van de Provincialeweg (N290) in de richting van Rapenburg. De mannen, 43 en 61 jaar oud, haakten tijdens het rijden met hun sturen in elkaar. De twee kwamen ten val en liepen letsel op.

De ambulancedienst werd gewaarschuwd en die bracht de Belgen naar een ziekenhuis.

Tim Fakkeldij (1-8-2022 om 15:31)
Renata@ Dat is juist het probleem in de Ardennen rijden de Nederlandse fietsers, dus de Belgen moeten wel voor wat ruimte naar Nederland.
Henk (1-8-2022 om 14:31)
Vorige week ook zo'n groep. Met een zogenaamde volgauto. Alsof de wereld van hun is. Best asociaal. Dan inderdaad achter elkaar. En handhaven. Of anders in ieder geval losse groepen met behoorlijke ruimte er tussen. Maar ach, als het weer wat kouder wordt, verdwijnen ze als sneeuw voor de zon.
bram goeree (1-8-2022 om 12:50)
Renata (1-8-2022 om 11:16)
Tip voor die gasten: ga lekker naar je eigen Ardennen
fietser (1-8-2022 om 09:48)
Wat een reacties, wij hebben met een groep jaren gefietst en dit nooit meegemaakt. In de vele jaren dat we fietsen het ook 1 keer gezien dat er 2 mannen van een gewone vriendengroep ook vrouwen erbij dit meemaakten. Je mag met 2 naast elkaar fietsen en autoverkeer kan zich ook aanpassen. Als je 40 fietsers hebt en die rijden 2aan2 of ze rijden allemaal achter elkaar. Gezellig is het dan niet en een heel lang lint. Kom zeg, Zoveel groepen fietsers en dit gebeurd eens in de ????
Witte (1-8-2022 om 08:33)
Veelal Belgen die in Zeeuws Vlaanderen de boel op een sportieve wijze onveilig komen maken . Met het schijnbaar bijbehorende gedrag van asociaal tot agressief gedrag . Grote groepen mr Merksen maken ons landje onveilig en hebben aan de verkeersregels lak .