Meerdere buitenbranden Borssele, mogelijk brandstichting

Toegevoegd: 02-08-2022, 00.26 uur
De brandweer denkt dat de branden worden aangestoken.
© Foto: Brandweer Borssele
Door: Eugène Harthoorn

BORSSELE - De brandweerlieden van Borssele hebben vandaag meerdere buitenbranden in hun gebied geblust. Zij vermoeden dat er sprake is van brandstichting.

De laatste tijd zijn er veel buitenbranden in het buitengebied van het dorpje Borssele. De branden komen voornamelijk voor rond de Zeedijk. Zo moest de brandweer vandaag ook weer meerdere keren uitrukken voor de buitenbranden.

De brandweer deelt op social media de gedachte dat de branden waarschijnlijk worden aangestoken. Daarom hebben zij de politie op de hoogte gebracht van hun verdenkingen. De brandweer roepet op om verdachte situaties te delen. Dat kan via het landelijke alarmnummer 112 of via het algemene nummer van de politie 0900-8844.

bram (2-8-2022 om 01:38)
Als je toch van brandjes houdt, ga dan meehelpen blussen in het buitenland. Bosbranden genoeg, maar steek niet hier de boel in de fik! ervan uitgaande dat de brandweer gelijk heeft als men denkt dat de branden worden aangestoken. Wees eens echt stoer en meld je aan.