Strandwachten komen in actie voor lekkende gastank

Toegevoegd: 04-08-2022, 16.39 uur
De strandwachten lieten de gasfles gecontroleerd leeglopen.
© Foto: Stichting Strandexploitatie Veere
Door: Remi Mesu

DOMBURG - De strandwachten van de post in Domburg moesten woensdagavond in actie komen omdat er een gastank aan het lekken was op het strand. Uiteindelijk lieten de lifeguards de gasfles gecontroleerd leeglopen aan de waterlijn.

De strandwachten van de Stichting Strandexploitatie Veere werden rond 19.40 uur gealarmeerd door het operationeel centrum voor een lekkende gastank die mogelijk in de brand stond. Uiteindelijk bleek de gasfles op het strand bij Westhove niet in de brand te staan maar zou wel lekken.

Ondanks pogingen van de strandwachten om de kraan van de tank dicht te draaien, bleef de gasfles toch nog lekken. Na overleg met het operationeel centrum, besloten de lifeguards om het tankje gecontroleerd leeg te laten lopen aan de waterlijn. Nadat dat succesvol was gedaan, kon de fles leeg worden teruggegeven aan de eigenaar.

Zeeuwse Showride (6-8-2022 om 07:46)
Een gasfles voor een bbq?? Bbq hoor je te doen met kolen, niet met gas:)
Albert (5-8-2022 om 10:33)
@Renata Er zijn mensen met een strandhuisje die ook een bbq hebben. Dus zou een een gasfles nodig kunnen hebben. Overigens veel paniek om niets. Als alle gas uit de fles is is het probleem ook over. Dus idd leeg laten lopen bij de waterlijn, einde probleem
Renata (4-8-2022 om 22:04)
Wat slepen ze toch allemaal mee naar het strand zeg.