Kitesurfers in de problemen bij Westkapelle

Toegevoegd: 12-08-2022, 23.46 uur - Update: 13-08-2022, 10.16 uur
De KNRM haalde één van de kitesurfers uit het water.
© Foto: Stichting Strandexploitatie Veere
Door: Remi Mesu

WESTKAPELLE - De KNRM en de strandwachten van de post op Domburg zijn vrijdagavond in actie gekomen om een kitesurfer te helpen. De watersporter was met een andere kitesurfer in de problemen geraakt.

De bemanning van de KNRM en de strandwachten van de Stichting Strandexploitatie Veere (SSV) werden rond 20.00 uur gealarmeerd dat twee kitesurfers bij Westkapelle in de problemen waren. Al snel gingen de hulpverleners ter plaatse om hulp te bieden aan de watersporters.

De beiden kitesurfers konden volgens de KNRM zelfstandig de kant bereiken. De reddingsmaatschappij was wel aanwezig om te helpen indien nodig. Uiteindelijk bleek dat de watersporters materiaalpech hadden gekregen. Uiteindelijk hielden de beide surfers geen ernstige verwondingen over aan het incident.

Eerder meldde de Stichting Strandexploitatie Veere op hun Instagrampagina dat een van de kitesurfers door de KNRM aan boord was genomen. Deze informatie blijkt niet te kloppen en is in dit artikel aangepast.