Auto belandt in de sloot bij Kerkwerve

Toegevoegd: 14-08-2022, 07.45 uur
De bestuurder van de auto werd niet aangetroffen.
© Foto: Brandweer Dreischor
Door: Remi Mesu

KERKWERVE - De hulpdiensten zijn zondagochtend groots uitgerukt na een melding dat een auto te water was geraakt. Uiteindelijk werd er niemand bij het voertuig aangetroffen.

De hulpdiensten werden rond 06.40 uur gealarmeerd dat er een auto in het water lag naast de N59 bij Kerkwerve. Daarop rukten de hulpdiensten met veel eenheden uit. Ook werd de traumahelikopter uit Rotterdam opgeroepen voor het incident.

Toen de hulpverleners ter plaatse kwamen, zagen zij dat er niemand in of rond het voertuig aanwezig was. Het is onduidelijk hoe en wanneer de auto in het water terecht is gekomen. Uiteindelijk heeft een bergingsbedrijf de auto uit het water getakeld en meegenomen. Daarop konden de hulpdiensten terugkeren naar hun post.

piet (14-8-2022 om 19:01)
@betweters (14-8-2022 om 14:02)
Het is juist heel goed dat er protocollen voor dit soort situaties zijn. Degene die geeft gebeld heeft groot gelijk om niet in de auto te kijken, voor hetzelfde geld zit er een overleden persoon in de auto. Hulpverleners zijn getraind om hiermee om te gaan, burgers over het algemeen niet. Ben benieuwd hoe Piet en Renata regeren als ze een auto ergens aantreffen met een levenloos lichaam erin. Alvast veel plezier bij slachtofferhulp, want dat ga je nodig hebben.
Henk (14-8-2022 om 12:35)
Auto in beslag nemen. Pas deze afgeven als alle kosten van de uitrukdiensten betaald zijn. Op deze wijze kan de bestuurder voor de 2e keer in shock raken. De veroorzaker betaalt en niet de maatschappij.
Renata (14-8-2022 om 10:41)
Misschien eerst even kijken of er wel iemand bij de auto is. En Rien:doe ff normaal met je ‘kan gebeuren’, zuipen ja.
piet (14-8-2022 om 09:19)
Als de melder van deze auto eerst eens(indien mogelijk)kijkt of er nog iemand in of rond de auto is kan er heel veel overheids geld bespaard worden (is tenslotte ons geld he)
Rien (14-8-2022 om 08:15)
Tsja, in paniek/shock de plaats van het ongeval verlaten en vergeten het aan de hulpverlenende instanties te melden (kan gebeuren).