KNRM Neeltje Jans vaart uit voor meerdere incidenten

Toegevoegd: 14-08-2022, 12.31 uur
KNRM Neeltje Jans vaart uit voor meerdere incidenten
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

KAMPERLAND - De bemanning van de reddingsboot van Neeltje Jans werd gisteren drie keer opgeroepen om hulp te verlenen. Zo was er op Westerschouwen een grote zoektocht naar een vermiste zwemmer.

Gisterenochtend werden vrijwilligers van de KNRM opgeroepen voor een motorboot die door hydraulische problemen zijn voortstuwing was verloren en richting de kering dreef. De schipper van de motorboot werd geholpen door een zeiljacht dat in de buurt voer. Hierdoor is voorkomen dat de boot vast kwam te zitten in de veiligheidslijn van de Oosterscheldekering.

Eind van de middag werden de vrijwilligers samen met KNRM Ouddorp, KNRM-station Westkapelle ,Strandreddingsbrigade Westerschouwen (W) en een helikopter van de Kustwacht opgeroepen in verband met een vermiste zwemmer bij westerschouwen. De vermiste persoon werd gelukkig in goede gezondheid op het strand aangetroffen.

Op de terugweg van de zoekactie hoorden zij dat  iemand de kustwacht riep over drie personen die afdreven vanaf het strandje bij Kamperland. De slachtoffers waren niet meer in staat om zelfstandig terug te komen. De bemanning is met de reddingsboot de Fred ter plaatse gegaan samen met een vaartuig van de politie. Bij aankomst bleken de slachtoffers gelukkig weer veilig op het strand te staan. Ze waren geholpen door omstanders.