Forse file A58 door ongeval in Vlaketunnel Schore

Toegevoegd: 14-08-2022, 20.54 uur
Door het ongeval stond er een file op A58 en de parallelwegen nabij Schore.
© Foto: Eugène Harthoorn
Door: Eugène Harthoorn

SCHORE – Door een ongeval in de Vlaketunnel op de A58 bij Schore zijn er momenteel veel files Zeeland uit. Het is onbekend of er iemand gewond is geraakt bij het ongeval.

Het ongeval gebeurde omstreeks 19.40 uur op de linkerbaan bij de Vlaketunnel bij Schore. Door onbekende oorzaak kwamen twee personenauto’s met elkaar in botsing. De opgeroepen hulpdiensten hebben zich over de betrokkenen ontfermd.

Een medewerker van Rijkswaterstaat heeft één van de rijstroken volledig gesloten. Hierdoor werd het overige verkeer langs de omliggende wegen geleid. Dit zorgde voor flinke files tot voorbij Goes. De beide auto’s zijn afgesleept door bergingsbedrijf De Moor

WeetAllesBeter (16-8-2022 om 10:16)
Misschien eens stoppen met massaal remmen voor een tunnel? En zeker stoppen met die matrixborden daar. De onkunde van de gemiddelde bestuurder is ongekend tegenwoordig. @ik. Te druk is nonsense. Het is dezelfde snelweg als er voor en er na. De rede dat vrachtwagens remmen is zodat ze niet boven de tachograaf snelheid van 89km/u komen. Auto bestuurders moeten niets doen en gewoon hun snelheid aanhouden.
Ik (15-8-2022 om 13:42)
@Smurf: Ik rij hier 5 dagen in de week doorheen. Ik weet net als jij dat het in de zomerperiode erg druk is. Zeker de vrijdagen en zondagen. Het is maar een 2 baans. Daar zit het probleem als het druk is. Vrachtwagens rijden ook geen 100 of 130 en remmen zelfs ook af in en voor de tunnel. Kortom, je kan de verlichting feller zetten of dit bespreken met je rijschool maar feit blijft dat sommige dagen te druk is.
Jaap (15-8-2022 om 11:08)
Heerlijk die verkeersdrukte, laten we vooral nog meer parkeerterreinen aanleggen voor dagjesmensen met hun auto’s, nog wat vakantieparken erbij, wat campings uitbreiden, nog wat hotels erbij en nieuwe woningen met nog meer kamers voor de verhuur. Dit zijn dus de miskleunen van het geldzuchtige wanbeleid van de afgelopen jaren. Ja, dan neemt de verkeersdrukte fors toe en krijg je allerlei verkeersongelukken op plekken door de hele provincie, zoals Vlaketunnel, Zeelandbrug, N57, N59 enz. Maar ja, we gaan gewoon op dezelfde manier verder, er staat nog wat op stapel met Waterpark Veersemeer b.v., met dank aan de gemeente Middelburg. Het wordt steeds fijner in Zeeland.
Grote Smurf (15-8-2022 om 11:01)
@IK, ik zit op wel meer meldingsites als deze dus ik krijg dat wel door. Jij waarschijnlijk niet omdat HVZeeland alleen over ongevallen in het Zeeuwse bericht wat logisch is. En ik geef de Zeeuwse rijscholen helemaal nergens de schuld van hoor. Ik kan alleen wel zeggen dat ik tijdens mijn rijles hier nooit iets over gehoord heb en dat dit eigenlijk wel verpichte lesstof zou moeten zijn omdat je het zo vaak ziet bij de Vlaketunnel dat mensen bij het ingaan van de tunnel in de remmen gaan. Ik weet niet of jij ooit wel eens op de weg zit "IK" maar ik ben iig geen zondagsrijder. Ik kom regelmatig door de Vlaketunnel zowel prive als vrachtwagenchauffeur. Niks knap aan dus. Het gebeurd gewoon iets te vaak in de Vlaketunnel. :)
Johan (15-8-2022 om 09:28)
Het blijft een rare tunnel, die Vlaketunnel. Wanneer je tegen de zon in rijdt, kun je niet zien wat er in de tunnel rijdt en of er iets stilstaat. De zon schijnt daar recht in je gezicht zodat je de auto's in de (donkere) tunnel niet ziet en je al helemaal geen geen remlichten kunt onderscheiden en juist daardoor gaan mensen afremmen. Zo ontstaan de aanrijdingen in deze tunnel! Daarnaast is het zo'n diepe kuil dat je niet ver vooruit kunt kijken, omdat je tegen het plafond aan kijkt. Ik zie maar één oplossing om het aantal ongevallen hier te verminderen en dat is het plaatsen van signalering. Die signalering moet dan minimaal 1,5 kilometer voor de tunnel al beginnen en heel goed waarschuwen voor langzaam rijden verkeer in de tunnel.
Bril smurf (15-8-2022 om 07:58)
Omdat er niet gekeken word of het kan en ruimte is er word hard doorgereden en te kort op de bumper gereden niet iedereen scheurt als een dwaas.