Geen files

Motorrijder aangehouden voor gevaarlijk rijgedrag in Terneuzen

Toegevoegd: 19-08-2022, 13.57 uur
Motorrijder aangehouden voor gevaarlijk rijgedrag in Terneuzen
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

TERNEUZEN – De agenten uit Zeeuws-Vlaanderen hebben gisteren in Terneuzen een 27-jarige man aangehouden. De man vertoonde gevaarlijk rijgedrag en negeerde een gegeven stopteken van de politie.

De agenten kregen in de avond de melding dat er een motorrijder met hoge snelheden door Terneuzen zou rijden. Na een korte zoektocht zagen de dienders de motorrijder op de Guido Gazellestraat rijden. De man negeerde het afgegeven stopteken en reed met hoge snelheid er vandoor. De agenten startten gelijk de achtervolging. Zij konden de motorrijder echter niet meer bijhouden.

Kort na de achtervolging troffen zij de betrokken motorfiets aan in de achtertuin van een woning aan de Rembrandtlaan. De motor is door de agenten in beslag genomen en de eigenaar, een 27-jarige man uit Terneuzen, werd aangehouden voor onderzoek. Tegen de man is een proces-verbaal opgemaakt voor het zodanig gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt, het negeren van een stopteken, het overschrijden van de maximale snelheid met 53 kilometer per uur binnen de bebouwde kom, het rijden zonder rijbewijs, het rijden onder invloed van alcohol. Daarnaast heeft de man een bekeuring gekregen voor het rijden zonder verzekering.

jacqueline (22-8-2022 om 12:21)
Misschien ben jij de volgende die zijn motor kwijt raakt, en beter voor je ook, als je zo reageert, kom je je eigen tegen, ieder komt ooit met zijn eigen pakkie op de markt, ,
Mark (21-8-2022 om 10:20)
@arnold @michel. Jullie kunnen wel de moraalridders uithangen. Maar vaak zijn mensen die anderen ergens op wezen zelf ook geen heiligen. Dus... kijk eerst maar eens in de spiegel voor je een ander wijst op gedragingen
Michel (20-8-2022 om 20:04)
@Mark, eens kijken hoe je zal reageren als een van je familieleden door zo'n aso wordt aangereden.
bram goeree (20-8-2022 om 13:14)
wanneer dit die idioot is die met meer dan 100km door Terneuzen scheurt is het maar goed dat hij opgepakt is .een paar dagen geleden kwam ik van richting het Boertje met de fiets en bij de stoplichten om over te steken richting AH stond het voor mij op groen maar daar kwam een idioot met een blauwe racemotor met meer dan 100km door het voor hem rode licht geknald .maar goed dat er op dat moment niemand overstak wat dan was het leed niet te overzien geweest .gelukkig zijn er geen doden of gewonden gevallen door deze idioot. rijbewijs afpakken ,hoge bekeuring en motor verbeurd verklaren .zulk volk hoort niet thuis in het verkeer
timsalabim (20-8-2022 om 10:29)
Ahhh de standaard reacties weer, motor in de shredder, rijbewijs afpakken, boetes, gevangenis; waarom programmeren jullie niet een internetbot die dit soort standaart geouwehoer automatisch plaatst, het wordt saai. Ik vraag mij echt af waarom men dat toch iedere keer weer post hier, alsof een officier van justitie of een (politie)rechter speciaal naar HVzeeland gaat omdat te lezen en dan denkt "hee, dat gaan we doen, we gaan doen wat een of andere anonimo die geen verdere kennis van de hele kwestie heeft en 0% ervaring of kennis heeft met rechtspraak in de reacties van HVzeeland heeft geplaatst".... Wat denken jullie nou eigenlijk wat er gaat gebeuren? Dat ze hem als beloning voor zijn gevaarlijk rijgedrag een nog snellere motor geven?
Arnold (20-8-2022 om 08:06)
@mark. Ben je zeker wel trots op, dat je er zelden 50 rijdt. Moeten dan alle wegen voorzien worden van drempels, bloembakken, paaltjes en dergelijke, omdat mensen zoals jij moeite hebben om uit zich zelf de toegestane snelheid aan te houden? Gelukkig zijn er ook nog mensen die hun verstand hebben en weten dat normale snelheid rijden begint bij je gaspedaal/gashendel.