Zeiljacht in de problemen voor kust Renesse

Toegevoegd: 22-08-2022, 22.36 uur
Zeiljacht in de problemen voor kust Renesse
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

RENESSE - Voor de kust van Renesse raakte vanavond een zeiljacht in de problemen. De vrijwilligers van het KNRM-station op Neeltje Jans hebben de schipper geholpen.

Door het wegvallen van de wind haperde de voortstuwing van het zeiljacht. Hierdoor kwam het jacht stil te liggen. Hierop werden omstreeks 19.00 uur de bemanningsleden van de Koopmansdank, de reddingsboot van KNRM-station Neeltje Jans, opgeroepen om te assisteren.

Ter plaatse aangekomen, is een ervaren redder aan boord gestapt bij het zeiljacht en heeft het roer overgenomen. Het jacht is op sleeptouw meegenomen naar de haven.