Duo aangehouden na mishandeling bij verkeersruzie

Toegevoegd: 25-08-2022, 11.15 uur
Duo aangehouden na mishandeling bij verkeersruzie
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

SLUIS - De politie heeft gisteren in Sluis twee personen aangehouden omdat zij bij een verkeersruzie een man zouden hebben mishandeld. Volgens de politie liep het slachtoffer "flinke verwondingen" op.

De mishandeling vond plaats nadat het slachtoffer rond 16.00 uur een vrouw had aangesproken omdat ze met hoge snelheid over de Oostpoort fietste. De vrouw stopte en begon vervolgens te schreeuwen. Al snel dook ook een man op. Hij zou het slachtoffer hebben mishandeld.

Het slachtoffer belde de politie en vervolgens konden de man en de vrouw worden aangehouden in de Kloosterstraat. Het gaat om een 23-jarige man uit IJzendijke en een 25-jarige inwoonster van Sluis. Het slachtoffer hield volgens de politie flinke verwondingen over aan de mishandeling. Ook raakte zijn fiets beschadigd. Het tweetal is ingesloten voor onderzoek.

Camiel (25-8-2022 om 23:05)
“Met hoge snelheid”? Er zijn veel fietsers die alles aan hun laars lappen. Aan het begin staat duidelijk dat dit een voetgangerspad is. Zeer irritant als er dan inderdaad met hoge snelheid een fietser nadert en nog bellen ook als je niet snel genoeg op zij gaat. Flink aanpakken zulke lui.
Joris (25-8-2022 om 20:21)
@John: De warmte mag geen excuus zijn. Waarschijnlijk bij beiden een steekje los.
Dirk (25-8-2022 om 17:18)
Dit soort van asociale incidenten zijn schering en inslag. De rechtsgang is in deze ook zo gematigd, dat de meesten er ook niet van leren. Geen taakstraf, geen celstraf. Om het af te leren: een geldboete van 2500 Euro elk. En vergoeden van alle geleden schade door het slachtoffer. Al deze kosten dienen binnen drie maanden op de rekening van justitie en het slachtoffer te staan. Bij niet betalen in te houden van het salaris (als men al deelneemt aan het arbeidsproces). En een registratie in het grote boek van Justitie. Alleen financieel "pakken" helpt. Alle andere straffen kosten de gemeenschap veel te veel geld.
Willem (25-8-2022 om 16:35)
Maar goed dat ze zich niet verdedigt heeft, dan was ze de grote crimineel en was langer opgesloten geweest. En de schade? Die betaalt ze zelf, de eventuele boetes gaan in de staatskas, daar worden de gelukzoekers dan weer van betaald.
Johan (25-8-2022 om 13:34)
Ik vraag me bij zo'n bericht altijd af wat nou de werkelijke aanleiding is van zo'n mishandeling. Het slachtoffer had een vrouw aangesproken omdat ze met hoge snelheid fietste: "Mevrouw, u fietst te hard!" Daarop begint de vrouw te schreeuwen en vervolgens komt er een meneer bij die degene die "Mevrouw, u fietst te hard!" zei in elkaar slaat........ Gelooft u het of zou er meer gebeurd zijn?
Johan (25-8-2022 om 13:24)
Dan hadden ze misschien toch minder haast dan dat ze met hun snelle rijden suggereerden