KNRM helpt ambulancepersoneel bij Westkapelle

Toegevoegd: 29-08-2022, 12.57 uur
De KNRM bracht de patiënt met een kusthulpverleningsvoertuig naar de ambulance.
© Foto: KNRM Westkapelle
Door: Remi Mesu

WESTKAPELLE - De medewerkers van de KNRM-post bij Westkapelle zijn zondag samen met de strandwachten uitgerukt om het ambulancepersoneel te assisteren bij een medische melding. Uiteindelijk werd de patiënt in een Kusthulpverleningsvoertuig naar de ambulance gebracht.

De hulpdiensten werden zondag rond 11.30 uur gealarmeerd voor een medische situatie die zich op het strand vlakbij Strandpaviljoen Scheldezicht voordeed. De vrijwilligers van de KNRM in Westkapelle gingen met hun kusthulpverleningsvoertuig ter plaatse terwijl ook de strandwachten van de Stichting Strandexploitatie Veere naar de plek van het incident gingen om te helpen.

Eenmaal ter plaatse verleenden de hulpverleners eerste hulp aan de patiënt. Daarna werd de persoon achterin het voertuig van de KNRM geplaatst om naar de ambulance gereden te worden. Daar werd de patiënt overgeplaatst en naar het ziekenhuis gebracht.