Zwemmers in de problemen bij Domburg door sterke onderstroom

Toegevoegd: 29-08-2022, 13.26 uur
De strandwachten moesten meerdere keren ingrijpen.
© Foto: Stichting Strandexploitatie Veere
Door: Remi Mesu

DOMBURG - De strandwachten van de post Noordduine zijn zondag meerdere malen uitgerukt omdat strandbezoekers niet uit een sterke onderstroom konden raken. Alle personen zijn veilig door de lifeguards naar de kant gehaald.

De incidenten gebeurden rond 15.00 uur toen er bij het Domburgse strand Noordduine sprake was van hoogwater. Meerdere mensen kwamen daar in de problemen toen een sterke onderstroom de zwemmers meetrok. Met behulp van zogeheten rescueboards gingen de aanwezige strandwachten het water in om de strandbezoekers te helpen.

Uiteindelijk kregen de lifeguards de zwemmers veilig naar de kant. Ook werd de waterscooter van de Stichting Strandexploitatie Veere te water gelaten voor extra assistentie. Echter bleek die inzet niet meer nodig omdat de betreffende persoon al per rescueboard uit het water was gehaald.

Peter Quest (29-8-2022 om 14:16)
Wat een heldendaad.