Agent in het gezicht geslagen door snorfietser

Toegevoegd: 04-09-2022, 12.10 uur
Agent in het gezicht geslagen door snorfietser
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Remi Mesu

KAPELLE - Een politieagent is zaterdag 3 september in Kapelle mishandeld nadat die had geconstateerd dat een snorfiets sneller kon rijden dan was toegestaan. werd staande gehouden door een motoragent. Nadat die agent had geconstateerd dat de snorfiets sneller reed dan is toegestaan. Toen het voertuig mee moest naar het bureau voor een test op de rollenbank, was de bestuurder het daar absoluut niet mee eens en gaf de motoragent een vuistslag in het gezicht.

Het incident gebeurde zaterdagavond rond 18.00 uur toen de motoragent over de Noordweg in Kapelle reed. Op dat moment kwam de snorfietser hem tegemoet rijden. De agent zag dat het voertuig veel sneller reed dan is toegestaan waarop hij de bestuurder staande hield. De politieman deed vervolgens een rijproef op de snorfiets. Daaruit bleek dat de snelheid van het voertuig via een begrenzer werd verlaagd.

Zonder die begrenzer reed de scooter harder dan toegestaan. De agent nam daarop de begrenzer in beslag en deelde de eigenaar van de snorfiets mede dat het voertuig mee moest naar het bureau voor een test op de rollenbank. De eigenaar van de snorfiets was het daar volgens de politie niet mee eens, werd erg boos en wilde wegrijden. De agent kon de scooter nog tegenhouden en pakte de sleutel uit het contact. Daarop sloeg de snorfietser de agent met zijn vuist in het gezicht. Er ontstond een worsteling tussen de twee. De agent riep vervolgens de hulp in van zijn collega’s, omdat de verdachte aangehouden moest worden voor het geweld dat hij had gebruikt.

De man, een 57-jarige inwoner van de gemeente Kapelle, is ingesloten in een politiecellencomplex. Zijn scooter is door de politie meegenomen naar het bureau en wordt daar gecontroleerd op de constructiesnelheid. Tegen de verdachte wordt proces-verbaal opgemaakt. Hij zit nog vast voor verhoor. De agent deed aangifte van mishandeling.

Giesa (5-9-2022 om 11:58)
Jaffa, het is toch onzin dat als een agent klappen krijgt, dat de dader een hogere straf krijgt, dan er iemand in de stad een paar klappen krijgt en de dader dan een minder hoge straf krijgt.. We zijn allemaal van vlees een bloed en niemand heeft recht op meer of minder straf want we zijn allemaal gelijk, of je nou een aso bent, crimineel, agent of mark rutte. Ik geloof dat we allemaal van vlees en bloed zijn en dus zijn we allemaal even veel waard
Pollewops (5-9-2022 om 11:04)
Ik weet niet of dit nog zo is, maar zodra de snorfietsbestuurder wordt staande gehouden en de agent schakelt de begrenzer uit, dan heeft de agent de snorfiets opgevoerd. Zo'n 25 jaar geleden werd er in de wet niet gesproken over begrenzers, aftermarket of origineel. De snorfiets was een vervoersmiddel met een maximum snelheid van 25km/u. Hoe dat gerealiseerd werd werd niet aangegeven. Kan inmiddels veranderd zijn. De constructiesnelheid is onzin, daar snorfietsen doorgaans begrensde bromfietsen zijn. Elke snor- en bromfiets is begrensd. In het geval van bromfietsen ligt de constructiesnelheid (soms ver) boven de 45 km/u. Maar genoeg droge feiten. Als je geweld gaat gebruiken ben je gewoon af.
Jaffa (5-9-2022 om 10:12)
Er moet een verandering plaats vinden in de wijze waarop dit soort agressievelingen aangepakt worden. De wet zou veranderd kunnen worden. Minimaal vier weken de cel in bij geweld tegen mensen die met hun werk bezig zijn. Als dit ingevoerd wordt en het komt in de maatschappij tussen oren te zitten dat je vier weken mag gaan nadenken over je huftergedrag, dan is het snel over met dergelijk geweld. Mee eens: Ga naar petities.nl en onderteken de petitie: Minimumstraffen bij geweld tegen beroepen met publieke taken. Meer dan 28.000 mensen gingen u voor.
Danny (5-9-2022 om 09:27)
In sommige landen wordt terplekke een fusillade voltrokken, beetje overdreven maar het schrikt wel af. Een megaboete en ter dienststelling voor de overheid (plantsoendienst) zou beter zijn dan celstraf wat tegenwoordig net een B&B is.
Giess (5-9-2022 om 08:53)
1.Al die rare reacties van die mensen, jullie doen net of een politie agent meer waard is als een ander, als een politie agent die klappen krijgt, moet dit net zo zwaar worden bestraft dan dat ze iemand op het station klappen geven.. Bovendien zijn beiden mensen geschapen door onze heer en dus net zo veel waard.. 2.Ik vind ook wel dat het 2 kanten heeft dit verhaal ongeacht het niet goed is dat de agent geslagen is, zijn de agenten ook niet meer schappelijk tegenover de medemens, waarschuwingen worden niet meer gegeven ook al doe je het echt niet express Ik denk als de agent iets schappelijke was als vroeger en dat waren ze 20 jaar geleden zeker, dan was dit vast niet of veel minder vaak gebeurd
Marco (5-9-2022 om 06:19)
Vlissingen Kapelle het is niet voor de gein dat daar een EBI en een nieuwe bunker rechtbank worden gebouwd.