KNRM helpt bij valpartijen in Cadzand

Toegevoegd: 05-09-2022, 19.12 uur
KNRM helpt bij valpartijen in Cadzand
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Remi Mesu

CADZAND - De vrijwilligers van de KNRM in Cadzand zijn zondag en maandag twee keer in actie gekomen om het ambulancepersoneel te helpen. Rondom het duingebied van Cadzand waren mensen ten val gekomen.

Zondag werd de KNRM rond 12.00 uur gealarmeerd toen er een persoon in de duinen bij Cadzand was gevallen. Daarop gingen de vrijwilligers van de reddingsmaatschappij samen met de strandwachten van Cadzand ter plaatse om eerste hulp te bieden tot de ambulancedienst was aangekomen.

Een dag later werden de vrijwilligers van de KNRM opnieuw opgeroepen om met het kusthulpverleningsvoertuig (KHV) een gevallen persoon te helpen. Ditmaal was iemand bij Cadzand op het strand gevallen. De redders ontfermden zich over het slachtoffer. In de tussentijd werden de medewerkers van de ambulance door personeel van een strandpaviljoen naar de locatie van het incident gebracht. Uiteindelijk werd de persoon en het ambulancepersoneel in de KHV naar de ambulance gereden.