Diverse mensen betrapt op rijden onder invloed in Zeeuws-Vlaanderen

Toegevoegd: 11-09-2022, 04.09 uur
Diverse mensen betrapt op rijden onder invloed in Zeeuws-Vlaanderen
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

TERNEUZEN – De politie van Zeeuws-Vlaanderen heeft afgelopen dagen meerdere personen betrapt op het rijden onder invloed van drugs en/of alcohol.

Zo blies een bestuurder op de ademanalyse 920 Ug/L. Dit is ongeveer tien keer meer dan de toegestane hoeveelheid. Bij nadere controle bleek dat het rijbewijs van de bestuurder ook was geschorst. Tegen zowel het rijden onder invloed als het rijden met een geschorst rijbewijs werd een proces-verbaal opgemaakt. De officier van Justitie zal de zaak verder behandelen. Een andere bestuurder blies nog wat meer, namelijk 985 Ug/L. Het rijbewijs van deze betrokkene is per direct ingevorderd en ook deze persoon zal zich moeten verantwoorden voor de Officier van Jusitie.

Een beginnende bestuurder blies bij een controle 560 Ug/L. Omdat hij een beginnend bestuurder was, is ook zijn rijbewijs ingevorderd. Een andere gecontroleerde blies 475 Ug/L. Deze bestuurder was echter niet in het bezit van een rijbewijs. Ook deze bestuurder kreeg twee proces-verbalen en moet zich verantwoorden.

Bij een laatste bestuurder werd een speekseltest afgenomen. Hieruit bleek dat de betrokkene onder invloed van Cannabis reed. Er werd bloed afgenomen door de GGD-arts. Zodra de uitslagen bekend zijn, wordt er een proces-verbaal opgesteld. De bestuurder kreeg een rijverbod voor alle voertuigen geldend voor 24 uur.

bram goeree (12-9-2022 om 13:33)
ja dit neemt weer behoorlijk toe .deze drie zijn het topje van de ijsberg .veel zwaarder straffen want een motorvoertuig in combinatie met alcohol is een moord wapen .
sat (11-9-2022 om 20:59)
Zie nergins auto ingevorderd zou zonder rijbewijs zeker mogen mijn inziens zou er maar een ongeluk mee krijgen vindt ook bij 3* teveel van hetzelfde en terug les en opgaan
fietser (11-9-2022 om 11:45)
Gaat weer lekker, geen rijbewijs, dan ook geen auto? Leg maar aan de ketting. De gekheid in de mens. Terug naar een alcoholslot of sleutels afgegeven in de zaak waar men gaat drinken, blowen. Dan maar een taxi of iemand je op laten halen. Wat hebben we het weer leuk voor elkaar.
Henky (11-9-2022 om 08:32)
ik heeft er wel één paar in mijn straat die zaterdag heel de straat/dijk nodig hebben vanuit de kroeg ,maar omdat je in één kleine gemeenschap woont ziet je daar nooit de politie, ja je ziet politie als het niet te moeilijk is of word voor hen.