Drenkelingen uit het water gered door bemanningsleden schip

Toegevoegd: 19-09-2022, 14.45 uur
De drenkelingen zaten voorafgaand aan het incident in een klein bootje.
© Foto: KNRM Hansweert
Door: Remi Mesu

HANSWEERT - Twee personen zijn maandag door bemanningsleden van een schip uit het water gered op de Westerschelde. Het duo zou vanuit een klein bootje in het water terecht zijn gekomen.

Het incident gebeurde maandag rond 13.30 op de Westerschelde tussen Hansweert en Walsoorden. Volgens een woordvoerder van de Veiligheidsregio Zeeland (VRZ) zouden de twee personen vanuit een klein bootje te water zijn geraakt.

De bemanning van het onderzoeksvaartuig Luctor voer tijdens het incident in de nabijheid van de twee drenkelingen en werd door de centrale opgeroepen om naar de plek van het ongeval te gaan. De bemanningsleden konden het tweetal uiteindelijk veilig aan boord van de boot halen. De bemanning van reddingboot Jan van Engelenburg nam de drenkelingen over, verzorgden hen medisch en brachten hen snel naar Hansweert.

Daar stond inmiddels ambulancepersoneel klaar voor een medische controle. Vervoer naar het ziekenhuis bleek niet nodig, waarna de twee zijn opgevangen in het bemanningsverblijf. Rijkswaterstaat zorgde ervoor dat het bootje van de slachtoffers werd geborgen.

Anoniem (20-9-2022 om 18:51)
Tja een vaarverbod negeren.. wie niet horen wilt moet maar voelen
pietje (19-9-2022 om 18:39)
Goed bezig, mensen , zonder ophef, goed gedaan.........