Nieuwe EHBO-cursussen in gemeente Hulst

Toegevoegd: 24-09-2022, 15.52 uur
Nieuwe EHBO-cursussen in gemeente Hulst
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

HULST - Diverse EHBO-verenigingen in gemeente Hulst werken samen bij het organiseren van een nieuwe EHBO-cursus. In deze cursus komen diverse onderwerpen aan bod.

De cursus wordt gegeven door gediplomeerde instructeurs en Lotusslachtoffers volgens de nieuwste eisen en eindtermen van Het Oranje Kruis. Naast de bekende onderwerpen als EHBO, Reanimatie, AED en Verbandleer, is nu ook de Eerste Hulp aan kinderen toegevoegd aan de cursus. Ook wordt uitgebreid aandacht besteed aan de communicatie met de Alarmcentrale (112) en het ambulanceprotocol. Hiermee wordt de houder van het Diploma Eerste Hulp een allround eerstehulpverlener, die in staat is onder alle omstandigheden aan iedereen, van jong tot oud, eerste hulp te verlenen.

De minimum leeftijd is 15 jaar. De cursus start in oktober. Afhankelijk van de aanmeldingen wordt de cursuslocatie vastgesteld en zo ook welke avond in de week. De cursus omvat 12 lessen. Ook is het mogelijk om de cursus te volgen door middel van E-learning. Dit wordt besproken met de cursisten. De verenigingen die meedoen zijn: Clinge, Graauw, Hulst, Nieuw-Namen en Sint Jansteen

Aanmelden kan bij het secretariaat van bovenstaande EHBO-verenigingen voor 1 oktober of op telefoonnummer 0114 - 316199. Voor meer informatie kan je een e-mail sturen naar   [email protected]