Automobilist met defect achterlicht aangehouden voor meerdere feiten

Toegevoegd: 29-09-2022, 13.24 uur
De politie gaf de man in Yerseke een stopteken.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant
Door: Remi Mesu

YERSEKE - Een automobilist is woensdagavond door de politie in Yerseke aangehouden. De bestuurder werd aan de kant gezet vanwege een defect achterlicht, maar na een controle bleek hij zich aan meerdere feiten schuldig te hebben gemaakt.

De automobilist trok woensdag de aandacht van politie omdat zijn achterlicht niet werkte. Toen de agenten hem een stopteken gaven, bleek dat er meer aan de hand was dan alleen een kapotte lamp. Zo gaf de man toe dat hij geen rijbewijs had. Verder was zijn auto niet gekeurd en bleek hij onder invloed van drugs te zijn.

Volgens de politie had de bestuurder eerder dit jaar nog wel een rijbewijs, maar dat werd in beslag genomen omdat hij toen ook al reed onder invloed van drugs. Uit een speekseltest bleek dat de man weer drugs had gebruikt. Uit de test werd duidelijk dat de man onder invloed was van speed en cannabis.

De agenten namen de automobilist mee naar het politiebureau in Goes. Daar heeft een GGD-arts bloed van hem afgenomen om te achterhalen hoeveel drugs de man heeft gebruikt. Verder kreeg hij een waarschuwing van politieagenten dat zijn auto bij een volgende keer in beslag zal worden genomen. Voor het kapotte achterlicht en de verlopen APK kreeg de man geen boete maar een waarschuwing.

freddy van loo (29-9-2022 om 21:14)
dit is pas discriminatie, rijd ik 35 in 30 km gebied DIKKE PRENT!!
Joerie (29-9-2022 om 18:04)
Heel bijzonder inderdaad, dat er alleen een waarschuwing wordt gegeven voor de verlopen APK en het niet werkende achterlicht. Iedereen gelijk voor de wet, ongeacht het aantal andere (zware) overtredingen die op dat moment worden gepleegd. Dit soort figuren verdienen geen clementie. Verleen deze liever aan mensen bij wie incidenteel wat loos is en wat niet altijd op te merken is, zoals een kapot achterlicht.
ton (29-9-2022 om 15:46)
Sorry, een waarschuwing voor geen achterlicht en geen APK !!!!!!!!!!!!!! Toen ik 10 jaar geleden op zaterdag een geschorste auto op mijn naam liet zetten en gelijk de maandag erop liet keuren kreeg ik een week later een prent van € 120,= omdat mijn op naam gestelde auto geen APK had. Deze Pipo heeft geen rijbewijs, heeft drugs gebruikt, kapot achterlicht en geen APK en wordt voor alsnog met een waarschuwing weggestuurd. Mogelijk dat hij voor zijn rijbewijs ( wat hij dus niet heeft en het rijden met drugs in zijn lijf nog wel een prent krijgt maar dat verteld het verhaal niet.
Michel (29-9-2022 om 14:47)
Sluit deze aso maar voorlopig op, zulke figuren kunnen we missen als kiespijn.
Johan (29-9-2022 om 14:03)
Zie hier een wijze les: Wanneer je niet gecontroleerd wil worden door de politie, zorg dan dat je auto er netjes uitziet en dat alle lampjes werken. Als de lampjes maar branden, dan let er niemand op je drugsgebruik en op je verlopen autokeuring en vraagt er ook niemand of je een rijbewijs hebt!