Auto in droge sloot Nieuweweg Dreischor

Toegevoegd: 14-10-2022, 01.41 uur - Update: 14-10-2022, 01.50 uur
De bestuurder van de auto bleef ongedeerd.
© Foto: Roland de Jong

DREISCHOR - Diverse hulpdiensten zijn vannacht opgeroepen nadat was gemeld dat bij Dreischor een auto in een sloot was beland. Uiteindelijk bleek er niemand gewond te zijn geraakt en dat sprake was van een droge sloot.

De melding van het ongeval bij de Nieuweweg kwam rond 00.20 uur binnen. Aanvankelijk werd uitgegaan van een auto die te water was geraakt bij de Nieuwe weg in Nieuwerkerk maar later werd de locatie bijgesteld naar de Nieuweweg bij het buurtschap Beldert, aan de zijde van Dreischor.

De auto bleek in een droge sloot te liggen en de opgeroepen brandweerduikers hoefden dan ook niet meer ingezet te worden. Toen de hulpdiensten arriveerden was de bestuurder al uit de auto. Hij had geen medische hulp nodig. De opgeroepen ambulanceteams konden daarom ook al snel weer terug naar de post.

De auto is door bergingsbedrijf Ista uit de sloot getrokken en afgevoerd. De politie onderzoekt de toedracht van het ongeval. Omdat ter plekke modder op het wegdek lag, is het Waterschap Scheldestromen geïnformeerd.

Walter Naessens (14-10-2022 om 12:28)
Het komt regelmatig voor, dat melding wordt gemaakt van Äuto in de sloot". Het is onbegrijpelijk, dat kennelijk niet wordt gevraagd of dit een droge sloot is. Hulpdiensten inclusief duikersteams worden opgetrommeld en ter plaatse is relatief weinig aan de hand. Ondanks veel vrijwilligerswerk, toch een dure "redding" met weinig toegevoegde waarde.
RonaldRacer (14-10-2022 om 06:46)
Met zo'n race streep snap ik dat die in de sloot beland, gewoon veel ste veel pk's voor zo'n race monsters....