Onrustig na voetbalwedstrijd Hoek, politie ingezet

Toegevoegd: 19-10-2022, 00.55 uur
Onrustig na voetbalwedstrijd Hoek, politie ingezet
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

HOEK - Na afloop van de voetbalwedstrijd tussen HSV Hoek en SC Heerenveen is het dinsdagavond onrustig geworden. Dat melden verschillende supporters op social media.

In de strijd om de KNVB-beker speelden de twee clubs dinsdagavond tegen elkaar op het veld van HSV Hoek. De eindstand werd 4-2. Hoek verloor. Op Twitter schrijven aanwezigen dat na het fluitsignaal het uitvak werd "aangevallen door supporters van Hoek". Meerdere personen spreken van afgestoken vuurwerk en stenen waarmee zou zijn gegooid.

Vanuit allerlei plaatsen in de provincie gingen politie-eenheden met spoed naar Hoek. Volgens de berichten op social media zouden agenten met hun wapenstokken hebben geslagen. Ook zouden politiehonden zijn ingezet om de rust te herstellen. Dat is in ieder geval gelukt want een uur nadat de wedstrijd was afgelopen, vertrok de politie weer. De politie heeft nog geen mededelingen gedaan over wat er precies is voorgevallen.

Tim Fakkeldij (22-10-2022 om 13:28)
Tja als je denkt dat je een soort semi prof club bent, moet je ook de semi sportieve supporters van een profclub aanvaarden.
Hans (19-10-2022 om 19:43)
Nog even wachten dan gaan ze weer los met oud en nieuw
pietje (19-10-2022 om 18:41)
gelukkig dat deze sukkeltjes, klappen hebben gekregen, en helaas dat het voor de zoveelste keer op het bord van de werkende en belastingbetalende Nederlander komt.......
AntiGSM (19-10-2022 om 18:34)
Voetbal, gewoon afschaffen, iedere keer weer blijkt dat mensen er niet tegen kunnen en een enorme ravage veroorzaken.
Johan (19-10-2022 om 13:27)
@Scheldewater: Denkt u nou werkelijk dat als deze politiemensen niet naar Hoek hadden moeten gaan, dat ze dan geen salaris hadden gekregen aan het einde van de maand?
bert kaiser (19-10-2022 om 13:13)
het voetbal was best spannend, jammer van de idioten ,die geen verstand hebben van sport, de club staat hiermee voor schud