Auto schiet van de weg bij Dreischor, bestuurder onder invloed

Toegevoegd: 29-10-2022, 04.51 uur
Door: Remi Mesu

DREISCHOR - Een automobilist is zaterdagnacht met de schrik vrijgekomen na een eenzijdig ongeluk bij Dreischor. Zijn auto vloog daar van de weg en belandde in een akker. Uit onderzoek bleek dat de bestuurder had gedronken.

Het ongeval gebeurde rond 02.30 uur op de Dreischorsedijk bij Dreischor. Een automobilist uit Noordgouwe verloor daar de controle over het voertuig en schoot van de weg. Uiteindelijk vloog de auto over twee sloten heen en belandde in een akker. Zowel de politie als de ambulancedienst kwamen ter plaatse om hulp te bieden. Uiteindelijk bleek dat de bestuurder wonderwel op eigen kracht uit de auto was gekropen.

Nadat medewerkers van een opgeroepen ambulance de man hadden onderzocht, bleek dat de bestuurder niet gewond was geraakt. De politie heeft bij de man een blaastest afgenomen. Deze bleek positief te zijn. Hierop is de man meegenomen naar het politiebureau voor verder onderzoek. Bij een ademanalyse op het bureau bleek dat de man, een beginnend bestuurder, een waarde blies van 590 Ug/l. Toegestaan is 88 Ug/l. De man had dus te veel alcohol gedronken om nog te mogen rijden. Het rijbewijs van de bestuurder ingevorderd. De man bleek al eerder opgepakt te zijn voor het rijden onder invloed, zo meldt de politie.

De auto van de man is door een bergingsbedrijf met een trekker uit de akker gesleept waarna het voertuig definitief getakeld kon worden.

fietser (29-10-2022 om 15:25)
Weeral een laagvlieger.