Geen files

Sloepje vast door laag water op Veerse Meer Veere

Toegevoegd: 11-11-2022, 15.41 uur
Het sloepje was vast komen te zitten in het zeewier.
© Foto: KNRM Veere
Door: Eugène Harthoorn

VEERE - De vrijwilligers van de KNRM in Veere hebben donderdagmorgen een sloepje geholpen dat op het Veerse Meer in de problemen was gekomen.

Het bootje raakte omstreeks 11.00 uur in de problemen doordat de waterstand van het Veerse Meer lager stond dan verwacht. Hierdoor was de schroef van het sloepje vol komen te zitten met wier. Toen de KNRM-vrijwilligers ter plaatse kwamen, zijn twee bemanningsleden van de reddingsboot naar het bootje gelopen en hebben het wier uit de sloep gesneden. Vervolgens hebben zij de boot naar dieper vaarwater geduwd.

Sinds 5 november is het waterpeil op het Veerse Meer verlaagd naar het winterpeil. Dit betekent dat sommige plekken minder diep zijn dan in de zomer.