Goese jeugdbrandweer zeer succesvol

Toegevoegd: 22-04-2007, 23.48 uur
Door: Leo de Jonge (Hoofdleider jeugdbrandweer Borsele-Goes)

GOES - Op zaterdag 21 april hebben alle ploegen van de jeugdbrandweer Borsele-Goes zich geplaatst voor de halve finale op 9 juni in Amstelveen.

Verleden week behaalde één ploeg al de halve finale in de klasse Adspiranten Hoge Druk. In Driebergen behaalde de men de halve finale in de klasse Lage Druk. Een ploeg uit Vlissingen behaalde in bij de klasse Hoge Druk een zevende plaats.

Het succes kon niet op bij de leden van de adspiranten (15-18 jaar) en junioren (11-15 jaar). De drie deelnemende ploegen vielen allen in de prijzen. De groep adspiranten behaalde een eerste plaats. Hetzelfde deden de junioren, zij behaalde een eerste en een derde plaats.

In Driebergen moesten de adspiranten hun kunnen tonen in een industrieel object, waar een beginnende brand werd geblust. Zij deden dit volgens de jury als beste en behaalden de eerste plaats.

De beide juniorenploegen werden afgestuurd naar een gesimuleerde brand in een school­gebouw. Zij waren dus goed voor een eerste en derde plaats. Een ploeg uit Den Bommel behaalde de tweede plaats.

Dit alles is een enorme opsteker voor de jeugdbrandweer Borsele-Goes, die op 19 mei a.s. zelf een kwalificatiewedstrijd organiseert voor de Stichting Jeugdbrandweer Nederland. Ook dan wordt gestreden door 36 ploegen voor een plaats in de halve finale.