Middelbrand tennisclub Elkerzeeseweg Scharendijke

Toegevoegd: 12-11-2022, 13.40 uur - Update: 12-11-2022, 18.27 uur
Door: Reinoud Hiemstra

SCHARENDIJKE - Bij de tennisclub in Scharendijke heeft vanmiddag enige tijd een brand gewoed. Meerdere brandweerkorpsen zijn ter plaatse gekomen om de brand te bestrijden.

De brand werd omstreeks 13.10 uur opgemerkt in de meterkast van het clubgebouw aan de Elkeezeeseweg. Omdat sprake was van een uitslaande brand, heeft de brandweer ongeveer 10 minuten later opgeschaald naar middelbrand. Dit had als gevolg dat er drie tankautospuiten en een hoogwerker werden ingezet voor de brandbestrijding. De brandweer heeft kunnen voorkomen dat de brand doorsloeg naar een andere ruimte. De meterkast is volledig uitgebrand, zo meldt de veiligheidsregio.

Met behulp van de hoogwerker heeft de brandweer een gedeelte van het dak moeten openhalen om de brandhaard af te koelen. Nutsbedrijven Stedin en DNWG zijn ter plaatse gekomen om het gas af te sluiten. De afdeling brandonderzoek van de brandweer zal onderzoek doen naar de toedracht van de brand. Er zijn geen personen gewond geraakt bij de brand. Stichting Salvage is ingeroepen om de tennisvereniging te helpen bij het afhandelen van de schade.