Meerdere scooters uit verkeer genomen in Oost-Souburg

Toegevoegd: 13-11-2022, 16.40 uur
Meerdere scooters uit verkeer genomen in Oost-Souburg
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

OOST-SOUBURG - De wijkagenten van Vlissingen hebben zondagmorgen in Oost-Souburg meerdere scooters uit het verkeer genomen. Er waren meerdere overlastmeldingen.

De agenten geven op sociale media aan dat het opnieuw een grote troep was in het schip op het Oranjeplein in Oost-Souburg. Al diverse keren zijn de jongeren aangesproken op het achterlaten van afval en het veroorzaken van geluidsoverlast en baldadig gedrag. De politie geeft aan dat de maat vol is.

Zondagmorgen hebben de agenten voor diverse scooterbestuurders een proces-verbaal opgesteld en zijn de scooters uit het verkeer genomen. De politie constateerde dat diverse scooters ‘zwaar waren opgevoerd’, daarnaast reden meerdere scooters zonder kenteken op hun achterwiel. Volgens de politie veroorzaakt dit een gevaar voor zowel de bestuurder als het overige verkeer.

180ccdoorjestraat (22-3-2023 om 01:53)
@Anoniem wat is er met jou aan de hand? Niet denken dat iedereen het zelfde leven als jou moet leven met je elitengedrag ik bedoel wat is er mis mee als mensen minder inkomen hebben en een wat oudere auto rijden? Is souburg alleen voor de rijken ofzo?
Albert (15-11-2022 om 21:04)
Eindelijk! Er is al tijden een aantal scooters die asociaal en met hoge snelheid door de Lekstraat scheuren meestal richting Witte Wijk. en vaak zonder kentekenplaat.
Anoniem (15-11-2022 om 13:42)
Oost Souburg is de afgelopen jaren afgegleden naar een pauper dorp . Het lijkt alsof er alleen nog maar mensen uit de laagste sociale klasse wonen. Dit soort gedrag is te verwachten van kinderen uit dat soort gezinnen. Je herkent ze aan onverzorgde voortuintjes, 5e of 6e hands auto's die ze zelf repareren op straat, kapotte scooters / brommers, jeugd die zelf uitmaakt hoe laat ze thuis zijn, handel in wiet en vuurwerk.
Anon (15-11-2022 om 07:30)
@Jan dat kan allemaal wel wezen maar 1 van de hoofdtaken van de gemeente is toch wel de veiligheid van zijjn burgers, en daar falen ze groot. Als ze dit niet voor elkaar krijgen moeten ze als gemeente bij de regering klagen en niet de schouders ophalen van 'wij kunnen er ook niets aan doen'. Het mag toch wel duidelijk zijn dat het 1 grote bende is hier.
jan uit Vlissingen (14-11-2022 om 14:33)
Ja natuurlijk @Jaap het is weer de schuld van het softe beleid van de gemeente Vlissingen, heeft u er wel eens er bij stil gestaan tijdens het stemmen voor een van de regeringspartijen welk beleid er dan de komende 4 jaar gevoerd wordt en waar een gemeente als lagere overheid zich aan moet houden? Geef een kleine tip, wat is de afgelopen jaren door de (voorgaande) zittende regeringspartijen onder het mom van privatisering en de zogenaamde bezuinigingen wegbezuinigd bij de politie, de zorg, het openbaar vervoer en ga maar door?
Jaap (14-11-2022 om 10:08)
Het verpauperende Souburg valt onder de gemeente Vlissingen met zijn softe beleid, dat zegt al genoeg.